«مصطفی تاج‌زاده» فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی طی اظهاراتی در یک میتینگ سیاسی در دفتر حزب توسعه ملی ایران گفته است: «اگر مردم به خیابان نمی‌ریزند به دلیل بلوغ فکری است که از تجربیات سایر کشورها و بهار عربی به دست آورده‌اند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که با ریختن در خیابان وضعیت بهتر از قبل نمی‌شود. ایران انقلاب نمی‌شود، اما در آن تنش به وجود می‌آید. ایران انقلاب نمی‌شود؛ اما درگیری در جامعه گسترش می‌یابد؛ ایران انقلاب نمی‌شود؛ اما ممکن است دچار فروپاشی اقتصادی شود.» این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیشتر نیز چهره‌هایی چون علوی‌تبار و حجاریان مشابه آن را بر زبان آورده بودند و نظام را به شورش‌های خیابانی تهدید می‌کردند.

«سیامک ره‌پیک» عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان، در پاسخ به اینکه آیا از تجربیات برگزاری همایش چهل سال قانون اساسی که آذرماه شورای نگهبان برگزار می‌کند، در اصلاح قانون اساسی هم استفاده خواهد شد، گفت: «بازنگری یک بحث است و تشخیص اینکه قانون اساسی اشکالی دارد یا ظرفیت آن مغفول مانده هم بحث دیگری است.» این عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره اصلاح قانون اساسی توضیح داد: «بازنگری اراده سیاسی می‌خواهد؛ یعنی باید مقدمات آن انجام شود. اما اگر قرار باشد این کار انجام شود، حتماً یکی از مقدمات آن این است که بگویند کجای آن بازنگری صورت گیرد که کار علمی می‌خواهد.»

«عباس عبدی» تحلیلگر مسائل سیاسی درباره انتقاد رئیس‌جمهور به ناتوانی در اجرای اصل ۱۱۳ قانون اساسی و واکنش شورای نگهبان به رئیس‌جمهور اظهار داشت: «شورای نگهبان چه انتقادی را پذیرفته است که انتقاد درباره تفسیر اصل ۱۱۳ قانون اساسی را بپذیرد؟ آقای کدخدایی توئیت کرده است که تفسیر قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان است، انگار کسی این را نمی‌داند. مسئله این نیست که تفسیر قانون اساسی از اختیارات شورای نگهبان است یا نه. مسئله این است که آیا شورای نگهبان از اختیارات خود درست استفاده می‌کند یا خیر؟»