رژیم شاهنشاهی - صفحه 13

برچسب ها
دوران پهلوی؛ دوران سیاهی که سرشار از خیانت، وابستگی، عقب افتادگی، ظلم، تجزیه کشور، تحقیر، فقر، استبداد و... می‌باشد؛ لذا آشنایی با میراث شوم این دوره برای قضاوت و مقایسه دوران قبل و بعد از انقلاب ضروریست.
کد خبر: ۳۵۵۸۹۴    تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۳

مروری بر وابستگی رژیم دیکتاتوری پهلوی «سیا» از آغاز حضورش در ایران عصر‌ پهلوی ارتباط مستقیمی با سفارت آمریکا در تهران پیدا كرد و در واقع بخشی از سفارت آمریکا در تهران در اختیار سیا قرار داشت. در بسیاری از امور میان اعضای رسمی سفارت و عوامل سیا هماهنگی لازم برقرار بود. با این حال، سیا در فعالیت‌هایش از استقلال عمل كافی برخوردار بود و چه بسا فعالیت‌های پرشماری از آن، از دید و اطلاع اولیای سفارت مخفی می‌ماند...
کد خبر: ۳۴۷۷۵۴    تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۲