تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۴  ، 
شناسه خبر : ۱۰۰۱۱۹
باهنر:

باهنر در نطق پیش از دستور خود با بیان این که پس از مشورت با شوراى مرکزى فراکسیون اصولگراى مجلس به چند نکته اساسى به عنوان مواضع اصولگرایان اشاره مى کنم، اظهار داشت: برگزارى متوسط یک انتخابات در هر سال در نظام جمهورى اسلامى ایران، آن هم با میزان مشارکتى فراتر از نرم هاى جهانى، نشانه واقعى بودن نظام مردمسالار است. وى ادامه داد: همگان مى دانند که قرار بود در سال جارى دو انتخابات به فاصله کمتر از سه ماه برگزار شود، اما نمایندگان مجلس هفتم با بررسى مصالح و منافع کلان کشور، این دو را تجمیع کردند. به اعتقاد وى، تجمیع این دو انتخابات که توسط مجلس پایه گذارى و توسط دولت به بهترین وجه برگزار شد، تجربه موفقى را در کارنامه اصولگرایان براى اداره کشور به ثبت رساند.
نایب رییس مجلس با بیان این که دولت، وزارت کشور و هیأت هاى اجرایى در یک روز بیش از 57میلیون برگه رأى را دریافت و ثبت نمودند و بحمدالله در دوران تبلیغات با کمترین تخریب یا شکایت روبرو بودیم؛ از همه مدیریت، تدبیر، درایت واقتدار دولت، هیأت هاى اجرایى و نظارت و به ویژه وزارت کشور قدردانى کرد. وى با بیان این که بدین ترتیب نقطه عطفى در تاریخ سیاسى اجتماعى کشور بوجود آمد در تبیین این نقطه عطف، اظهار داشت: این نقطه عطف تغییر گفتمان مسلط کشور به گفتمان اصولگرایى بود. به اعتقاد باهنر، گفتمان اصولگرایى که ارکان آن بر آرمان هاى انقلاب، مردم، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب استوار بوده است، چارچوب و دستورالعمل راهبردى همه کسانى است که دل در گرو خدمت به نظام و کشور سپرده اند.
به گزارش ایسنا، نایب رییس مجلس در تحلیل رویکرد مردم در چهار انتخابات گذشته با بیان این که مردم ازکشمکش هاى بى حاصل بین ارکان حکومت و نهادهاى اجتماعى خسته و منزجر شده اند، افزود: لازمه موفقیت شوراها براى تدبیر و اداره امور شهرها و روستاها به ویژه در کلانشهرها، همکارى، همدلى و هماهنگى متقابل دولت و اعضاى شوراهاست.به گفته نماینده کرمان، رییس جمهورى و دولت خدمتگزار و عدالت طلب و معتقد به کارکرد شوراها از یک طرف و شوراهاى منتخب اصولگرا در سراسر کشور از طرف دیگر از فرصت طلایى خدمت صادقانه به مردم حداکثر استفاده را خواهند برد.
باهنر به دوستان اصلاح طلب که در دو، سه شهر مرکز استان، حائز اکثریت شده اند توصیه کرد که آنها نیز با همکارى با دولت اصولگرا، در خدمت بیشتر به مردم مسابقه بگذارند و طعم شیرین خدمت را در ذائقه مردم افزون نمایند. به گفته نماینده کرمان، یکى از ویژگى هاى این انتخابات، سلامت برگزارى در حین رقابتى بودن آن است، نتیجه انتخابات مجلس شوراى اسلامى در تهران و فاصله بسیار خوب و معنادار رأى هاشمى رفسنجانى در تهران نشانه روشنى از عدم تأثیر گرایش برگزارکنندگان انتخابات در نتیجه انتخابات است و این افتخارى است که در بسیارى از انتخابات هاى گذشته تکرار شده است.
وى بابیان این که رسانه هاى خارجى وابسته به قدرت هاى زورگوى جهان پس از شکست از حضور بى نظیر مردم به دنبال مخدوش جلوه دادن انتخابات هستند و تلاش خود راآغازکرده اند، این امر را موجب افزایش اعتماد مردم به حاکمیت دانست.نایب رییس اول مجلس شوراى اسلامى همچنین در جمع خبرنگاران در باره این که آیا اعضاى ترکیبى شوراى شهر و حضور گروه هاى مختلف در این شوراها با مشکل مواجه نمى شوند؟ با اشاره به این که گروه هاى مختلف سیاسى در مجالس دوران گذشته با یکدیگر کار کرده اند، گفت: حضورگروه هاى مختلف سیاسى در شوراى شهر تهران یک اتفاق جدید نیست. باید تلاش شود تا با کمک همدیگر بتوانیم طعم شیرین خدمت را براى مردم داشته باشیم و نباید با دخالت دادن مواضع سیاسى در کارهاى اجرایى، باعث فشل شدن شوراهاى اسلامى شهر و روستا شد.وى افزود: هرگز این گونه نیست که عده اى خاص که نامشان حامیان دولت بوده و چون راى نیاورده اند، دولت شکست خورده است.
باید توجه داشت که گفتمان اصولگرایى در سه انتخابات گذشته گفتمان مسلط بود و در این انتخابات نیز باز مردم به آنها راى دادند. باهنر با بیان این که در این انتخابات کمترین تخریب انتخابات را داشتیم، یادآور شد: این انتخابات یک تجربه خیلى خوب براى وزارت کشور، هیات هاى نظارت و در نهایت براى دولت بود که من تشکر مى کنم.