علی رحیمی
کافی شاپ ها از اوایل دهه 70 در کلان شهرهای ایران رخ نمایاندند و از همان آغاز همواره نزد قاطبه ملت متدین در باب نحوه سامان یافتن فعالیت آنها نگرانی های جدی وجود داشت. برخی حتی اعتقاد داشتند این کافی شاپ ها شکل مدرن شده ای از «کافه های جاهلی» قدیم اند که در قامت یک امر نو بازتولید شده اند. به هر روی اما خبر می رسد در اقدامی فرح آفرین و نیکو نیروی انتظامی از این پس نظارت هوشمندانه و عملی ای را بر این اماکن انجام خواهد داد تا ذهنیت اجتماعی مردم التیام یابد و آرام گیرد.
نیکوتر از این اقدام، خبر خوب دیگری بود که حکایت از این داشت، که پس از این حراست از امنیت اجتماعی: زیستی مردم بدل به ذاتیات عملی نیروی انتظامی می شود و در این راستا پلیس یکی از وظایف سیستمی اش، حراست نرم افزارانه و سخت افزارانه از «امنیت اجتماعی» است. سردار مهدی محمدی فر معاونت حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی در این خصوص خبر داده است که اعتبارات مالی برای استمرار این امر تخصیص یافته تا پلیس با فراغ بال بیشتری به اقدامات اصولی خود بپردازد. به هر روی این امر نیکو که مدتها نیاز به آن احساس می شد، می رود که جامه عمل به خود ببیند و در عین حال نیاز است که در کنار تخصیص اعتبارات مالی، اعتبارات معنوی و حمایت همه جانبه نهادهای مسئول و اولیای امور از نیروی انتظامی در وجهی عیان و آشکار به منصه ظهور برسد. آنگاه امیدها صد چندان می شود.