در حالى که جمهورى اسلامى ایران در جریان اشغال کویت توسط رژیم صدام آشکارا اشغالگرى رژیم صدام را محکوم و به صورت همه جانبه از تمامیت ارضى کویت حمایت کرد، برخى روزنامههاى کویتى که وابسته به هیئت حاکمه این شیخ نشین هستند در اقدامى گستاخانه و نمک نشناسانه مطالبى علیه تمامیت ارضى ایران بویژه جزایر سه گانه و استان خوزستان نوشته و ایرانىها را مشرک و بدتر از کفار غربی! یاد کردهاند. کویتىها که گویى میهماننوازى ایرانیان در جریان اشغال این کشور را فراموش کردهاند اقدام به درج مطالب ضد ایرانى در مطبوعات خود مىکنند. کویت در زمان حمله صدام به ایران از حامیان صدام بود و بیش از 30 میلیارد دلار بودجه در اختیار رژیم صدام قرار داد تا علیه ایران بجنگد و در همان زمانها بود که حضرت امام راحل نسبت به حمایت مقامات کشورهاى عربى از جمله کویت از صدام هشدار دادند و فرمودند: اگر صدام در جنگ با ایران فارغ شود کشورهایى مانند کویت را مورد حمله قرار خواهد داد که چنین نیز شد. در اینجا باید به مقامات کویتى یادآور شد کسانى که در کاخ شیشهاى نشستهاند سنگاندازى را آغاز نمىکنند. مقامات کویتى باید بدانند ایران به عنوان کشورى با سابقه تمدن کهن و فرهنگ غنى همواره حامى و دلسوز کشورهاى منطقه و مسلمان بوده است و دشنى با چنین کشور متمدن و مقتدرى اشتباهى به مراتب بزرگتر از اشتباه حمایت از صدام خواهد بود و جز خسران و پشیمانى عاید کشورهاى کوچک و ضعیفى مانند کویت نخواهد کرد. ایران کشور مقتدر و بزرگى در منطقه است که گستاخى در برابر حاکمیت ارضى و فرهنگ و تمدن خود را از ناحیه هیچکس بر نمىتابد. مقامات کویتى بدانند که امروز هرگونه ادعاى ارضى کشورها نسبت به یکدیگر منطقه را به تنش سوق مىدهد واین بزرگترین خدمت به بیگانگانى مانندآمریکا و انگلیس خواهد بود ولى اگر قرار باشد کشورى نسبت به دیگرى ادعاى ارضى داشته باشد آن ایران است که هزاران سال سابقه قدمت دارد و وجود کشورهایى مانند کویت به 100 سال هم نمىرسد و در گذشته نه چندان دور اینگونه کشورها بخشى از خاک ایران بودهاند.