تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹  ، 
شناسه خبر : ۱۸۸۰۷۰

گروه سیاسی، حسین انواری: بسیج به عنوان نما و آگاهی همراه با معنویت و اخلاص و حرکتی گسترده و مردمی و در برگیرنده همه اقوام و اصناف و سطوح مختلف فکری قابل تعریف است.
شعارهای دولت نهم مبنی بر عدالت گستری، مهر ورزی و خدمت به مردم همه ریشه در تفکر بسیجی دارد.
دولت بسیجی با پشتوانه اعتماد مردم، مشروعیتش به کارآمدی اوست، و حکمت و تدبیر مبنای فعالیت‌های قانونی دولت است که به انسجام و هماهنگی و قدر شناختن فرصت چهارساله خدمت به مردم و عبرت‌آموزی از سرگذشت تلخ و شیرین دولت‌های پیشین، حتی یک روز را از دست ندهد.
آنچه واقعیت است آن که دوره‌ دولت‌ها با تفکرات مختلف بسیار کوتاه است و با چشم برهم زدنی سپری خواهد شد.
همه مسئولان در دولت بسیجی باید بتوانند در رفتار و گفتار به نصاب لازم و در خور شان جمهوری اسلامی برسند که در این صورت رفتار مردم هم بسیجی باقی خواهد ماند و اعتماد ملی فزونی خواهد گرفت و اقتدار ملی کارساز خواهد شد.
دولت بسیجی با پرهیز از انفعال در برابر فضای آزاد اندیشی باید ادبیات دینی در رفتار او بدرخشد و در عمل و محتوا بسیجی گردد.
در منشور دولت بسیجی، مسئولان و خدمتگزاران اجازه ندارند بر باتلاق اشتباهات گذشتگان فرو روند و امید ملتی را با سهل‌انگاری‌های خود به یاس بدل سازند.
همه اعضای دولت بسیجی باید در برابر خطاهایی که انجام می‌شود و هم در برابر کارهای لازمی که انجام نمی‌شود خود را پاسخگو بدانند و با بصیرت و احساس مسوولیت و خستگی ناپذیری در راه تحقق هدف و منحرف نشدن از صراط مستقیم تلاش مستمر نمایند.
آداب و رفتار و کردار ناپسند از هیچ کس و تحت هیچ عنوان پذیرفته نیست. تمامی مسئولیت‌ها در گروه بقا و دوام اصل نظام است. وقتی سمت‌ها محترم و پست‌ها ارزشمند است که آن نظام باقی و از خطر تزلزل مصون و از گزند زوال محفوظ باشد.
دولت بسیجی نباید در هیج زمانی خود را مصون از انحراف بداند و برای جلوگیری از انحراف از تذکرهای افراد خیرخواه و حتی سخنان درشت آنها برنجد.
خودشیفتگی، حب ستایش‌ گری، منت‌گذاری بر مردم، شتابزدگی در امور، کوتاهی در کارها و برنامه‌های غلط از محدوده دولت بسیجی خارج است.
دولت بسیجی به عنوان نخ تسبیح که دانه‌ها را به هم پیوند می‌دهد و در انسجام نیروها اهتمام می‌ورزد، لازم است رعایت اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط را همواره مدنظر داشته باشد و فارغ از شعار زدگی‌های متداول از راه عمل به تحقق شعارهای خود بپردازد.
فقط باور و اعتقاد قلبی دولت بسیجی مبنی بر مبارزه با مثلث شوم فقر، فساد و تبعیض و حل معضلات اجتماعی به تنهایی کفایت نمی‌کند.
در نظام مردم‌سالاری دینی وقتی مردم ملاک و محور در حکومت باشند، بدیهی است که برای بهینه‌سازی اداره امور باید به سراغ شایستگان و نخبگان رفت. و این حق مردم است که بدون هیچ ملاحظه‌ای شایستگان امت که هم قوی باشند و هم امین در راس امور قرار گیرند تا کارهای مهم آنها را درمانده نسازد و فراوانی امور پریشان و خسته‌شان نکند و امور فرعی به جای مسایل اصل نظام قرار نگیرد.
بسیج برای دوستان نظام اسلامی امیدآفرین و برای دشمنان نگران کننده است. الگوی بسیج دنیای اسلام و جهان را تحت تاثیر قرار داده و دولت بسیجی باید به دنبال تولید الگویی برای نظم نوین اسلامی در جهان گردد.
همه خدمتگزاران در دولت بسیجی همچون مسئولان و مدیران در دولت‌های گذشته در ترازوی نظر مردم سنجیده خواهند شد و مردم همان گونه که عملکرد گذشتگان را به نقادی گذاشتند در زمانی نه چندان دور، درباره خدمتگزاران در دولت بسیجی نهم به داوری خواهند نشست.