تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۸  ، 
شناسه خبر : ۲۲۶۶۶۴

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس با انتشار سندی از همکاری رژیم مبارک با وزارت خارجه آمریکا و جاسوسی علیه ایران خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی العالم، پایگاه اینترنتی ویکی لیکس سندی مربوط به وزارت امور خارجه آمریکا به تاریخ 24 ژانویه 2007 منتشر کرد که بر اساس آن، وزارت خارجه آمریکا از مبارک درخواست کرده است که اطلاعات مهمی درباره تاسیسات اتمی ایران را که دکتر "حسام علی" مدیر برنامه خلع سلاح در وزارت امور خارجه مصر از آن دیدن کرده در اختیار آمریکا قرار دهد.
بر اساس این سند، وزارت امور خارجه آمریکا با حسام علی تماس گرفته و درباره این امر به توافق رسیده است. در سندی که با شماره 5 قاهره 6913 منتشر شده است دیدار محرمانه ای بین "میشل کوربین" وزیر آمریکایی در امور خاورمیانه با احمد ابوالغیط صورت گرفته است که در آن درباره محاصره سوریه و منزوی کردن آن از جهان از طریق اقدامات گوناگون از جمله به تصویب رساندن قطعنامه در شورای امنیت به توافق رسیده اند و مصر با آن موافقت کرده است.
ابوالغیط از آمریکا درخواست کرده است تا به نظام حاکم سوریه فشار وارد کند. این اطلاعات در مورد همکاری گسترده و همه جانبه رژیم سابق مصر با مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی در حالی منتشر می‌شود که قرار است امروز دور سوم محاکمه دیکتاتور سابق این کشور در قاهره برگزار شود.