تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱  ، 
شناسه خبر : ۲۹۰۹۸۱
ترويست‌ها مي‌دانند ورود به خاك ايران، مساوي با مرگ است
اشاره: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نتیجه حضور مردم دولت مقتدری بود که در حال تأمین زیرساخت‌هاست و به کمک این دولت سد تحریم تا یک ماه دیگر برداشته می‌شود. آیت ا... هاشمی‌رفسنجانی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در واحد یادگار امام دانشگاه آزاد شهرری با بیان اینکه بحث وحدت حوزه و دانشگاه که به مناسبت شهادت آیت‌ا... مفتح در ۲۷ آذر مطرح شده است، یکی از کارهای زیربنایی و مهم در دنیای اسلام است، گفت:‌ آیات قرآن و خواسته پیامبر نیز این است که امت اسلامی با یکدیگر متحد و معتصم به حبل‌ا... باشند، البته اختلاف‌نظر و عقاید طبیعی است و حق انسان است که با دریافت خود نظراتی را داشته باشد ولی آنچه خطرناک است تنازع است؛ یعنی اگر اختلاف عقاید و نزاع بین یک امت وجود داشته باشد خطرناک است که متأسفانه دنیای اسلام به اینجا رسیده است.

(روزنامه آرمان – 1394/09/30 – شماره 2930 – صفحه 2)

آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی گفت: آنچه به نام داعش درآمده و رسانه‌های صهیونیست و امپریالیسم مقید هستند که آن را دولت اسلامی خطاب کنند تا بگویند تمام اسلام اینگونه است تنها گروه کوچکی است که شناسنامه مسلمان دارند ولی عقاید و کارهای آنها ضد اسلام است. وی اضافه کرد: مگر می‌شود یک مسلمان گروهی را بکشد و اسیر کند،‌ حتی در قرون وسطای اروپا و جاهلیت قبل از اسلام هم اینگونه نبوده است، اینها به بدترین جاهلیت‌های تاریخ بشریت بازگشته‌اند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چند روز پیش سه نفر از شرق کشور وارد شدند و مأموریت داشتند که حرم امام رضا(ع)، قم و نمازجمعه را منفجر کنند، به آنها گفته بودند شما می‌روید روحانیون یا پاسداران را می‌کشید وقتی آمدند در نمازجمعه تهران با فضا آشنا شدند دیدند که انبوه مردم حاضر هستند و یکی از آنها گفته بود که من برای کشتن مردم نیامدم و این کار را نمی‌کنم.

دومی هم این کار را نکرد؛ سومی هم خواست فرار کند او را گرفتند دونفر بعدی را هم گرفتند و حالا حقایقی را مطرح کرده‌اند. آیت‌ا... هاشمی افزود: آنها که دنبال نزاع هستند اشتباه استراتژیک می‌کنند، خطرناک‌تر زمانی است که این‌ها به سلاح‌های کشتار جمعی دستیابی دارند البته در موصل مقداری سلاح هسته‌ای برده‌اند، افراد باسواد هم دارند و به وقت مناسب و نیاز از آنها استفاده می‌کنند. رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: سنی و شیعه در مسائل اسلامی ۲-۳ درصد اختلاف دارند.

قرآن، خدا، قبله، معاد یکی است و اختلافاتی که وجود دارد ممکن است در فتوای مراجع شیعه هم باشد. مسئله خلافت هم که گذشته است، نمی‌توانیم امت اسلام را متفرق کنیم. وی ادامه داد: بر اساس طرح کرسی‌های‌ آزاداندیشی که رهبر معظم انقلاب آن را مطرح کردند و پس از آن فقط به صورت چند همایش انجام شد سعی کردیم در دانشگاه آزاد دانشمندانی را آماده کنیم که به صورت واحد اختیاری دانشجویان را آموزش دهند که این کار آغاز شده است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه وحدت دانشگاه و حوزه با تعارف و همایش درست نمی‌شود، گفت: باید مسائل عینی در آموزش ما به صورت مشترک انجام شود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری انتخابات را حق‌الناس دانستند یعنی کسانی که می‌خواهند در انتخابات کارهای دیگری کنند حق‌الناس نیست، حق‌الناس این است که هر کسی حق دارد رأی دهد و باید راه باز باشد تا مردم بدانند مملکت دست خودشان است. ‌ما اگر متحد نبودیم محال بود در رژیم شاه پیروز شویم. اگر حالا هم در امنیت هستیم یکی از دلایل این است که مردم هنوز به انقلاب علاقمندند، البته گله‌هایی وجود دارد و اعتراضاتی هست ولی مردم می‌دانند که از دیکتاتوری موروثی بهتر است و از رهبری و عضو شورای روستا را خودشان انتخاب می‌کنند.

وی اضافه کرد: البته ممکن است چیزهایی در انتخابات مردم را ناراضی کند به طوری که در انتخابات قبلی ریاست جمهوری برخی مأیوس بودند ولی مردم آمدند و نتیجه این شد که حالا دولت مقتدری داریم که زیربنا را فراهم می‌کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر این دولت نبود تحریم‌ها برداشته نمی‌شد، شورای حکام گفت پرونده هسته‌ای ایران مختومه شد و دیگر مانعی نداریم و تا یک ماه دیگر تحریم‌ها برداشته می‌شود. یعنی سدی که در برابر ما ساخته بودند از هم می‌پاشد و این به خاطر اعتدال دولت است.

اشتباه غرب در معرفي حزب‌الله به عنوان تروريست

همچنين روز گذشته ژرار لارشه رئيس مجلس سناي فرانسه به ديدار رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت تا از آخرين ديدگاه‌هاي ايران از زبان آيت‌ا... هاشمي مطلع شود. آیت‌ا... هاشمي نیز معرفي حزب‌ا... به عنوان تروريست را يكي از اشتباهات فاحش غرب عنوان كرد و گفت: اين در حالي است كه مردم لبنان و كشورهاي منطقه مخصوصا در شرايط فعلي سوريه، با تمام وجودشان لمس مي‌كنند كه جوانان حزب‌ا... حافظ امنيت و آرامش هستند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: كشور شما قراردادي براي ساخت نيروگاه اتمي در دارخوين اهواز با رژيم پهلوي داشت كه پس از انقلاب آن را متوقف كرديد و فكر مي‌كنم بعد از رفع تحريم‌ها، فرصت مناسبي داريد كه آن كار خود را تكميل كنيد.

وي با يادآوري مشاركت ايران در طرحي در فرانسه براي غني‌سازي اورانيوم، افزود: مطالباتي داشتيم كه در زمان شيراك پس دادند، ولي سهم ما باقي است كه مي‌تواند يكي از زمينه‌هاي همكاري باشد. هاشمي‌رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز تاسف از حادثه تروريستي ۱۳ نوامبر در پاريس تاکید کرد: براي كشورهاي غربي از جمله فرانسه كه تاحدودي و به دور از اتفاقات تروريستي بودند، چنين حوادثي سنگين است. اما با همه تلخي‌ها، تجربه خوبي شده تا به شكل اساسي پديده شوم تروريسم را جدي بگيرند و براي جلوگيري از گسترش اقدامات تروريستي در همه جاي دنيا، بويژه اروپا و به ويژه فرانسه، برنامه‌ريزي كنند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري رفت و آمدهاي آزاد تروريست‌ها در كشورهاي اروپايي افزود: يكي از گلايه‌هاي هميشگي ما از كشورهاي غربي، تناقضات گفتار و رفتار آنان در مساله تروريست‌هاست، به گونه‌اي كه ادعاي مبارزه با تروريسم دارند و از آنان حمايت‌هاي سياسي و گاهي مالي مي‌كنند.

دورنماي مبارزه با تروريست‌ها

هاشمي‌رفسنجاني در پاسخ به سوال رئيس مجلس سناي فرانسه كه پرسيده بود، نظر شما درباره دورنماي مبارزه با تروريست‌ها چيست؟ گفت: با توجه به آشنايي‌هايي كه با منافقين به عنوان بخشي از تروريست‌ها، از زمان مبارزه داريم و تاكتيك‌ها و برنامه‌هاي آنان را مي‌دانيم و همچنين از شيوه‌هاي جذب جوانان توسط تروريسم‌هاي جديد منطقه آگاهي داريم، معتقديم كه مبارزه با تروريسم نياز به اقدامات بنيادين و ريشه‌اي دارد.

وي با برشمردن علل تقويت تروريست‌ها در شرايط جديد، افزود: با سوءاستفاده از نارضايتي‌هاي مدني و اجتماعي مردم و بويژه جوانان و با تمسّك ظاهري به مسائل ديني و اعتقادي، جوانان را به گونه‌اي آموزش مي‌دهند كه حاضرند با كشتن خود، اهدافي را كه تروريست‌ها مشخص مي‌كنند، منفجر كنند، چون فكر مي‌كنند از محل كشته شدن خود به سوي بهشت پرواز مي‌كنند! رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز نگرانی نسبت به گسترش کمی و کیفی تروریست‌ها در همه جای دنیا، به تمرکز سیاسی و مالی آنان در لیبی، سومالی، عراق، سوریه و افغانستان اشاره کرد و افزود: در قالب تروریسم، مسافران عادی و آوارگان جنگی به همه جای دنیا می‌روند که نمونه آن را در انفجارات اخیر فرانسه دیدیم، اما تجربه‌های ارزنده ایران در مبارزه با تروریست‌ها و قدرت اطلاعاتی ایران به آنان جرأت نمی‌دهد به خاک ایران نزدیک شوند و می‌دانند ورود به خاک ایران، برای آنان مساوی با مرگ است.

آينده سوريه در نگاه هاشمي

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال ژرار لارشه كه درباره آينده سوريه پرسيده بود، گفت: مبارزه با تروريست‌ها در سوريه خيلي مشكل شده است، چون وارد زندگي عادي مردم شده‌اند و قلع و قمع كامل آنان در شرايط فعلي سخت است، زيرا به طرق مختلف در جامعه ريشه دوانده‌اند. وي افزود: آنچه كه ريشه تروريسم را در دراز مدت مي‌خشكاند، كم كردن نارضايتي‌هاي مردم در كشورهاي فقير است، چون مردم اين كشورها از دست كشورهاي پيشرفته عصباني هستند و فكر مي‌كنند عقب ماندگي، فقر و جهلشان معلول استعمارگران است، پس نياز به يكسري اقدامات سخت و زمانبر است تا خاطر جامعه جهاني جمع شود.

هاشمي‌رفسنجاني در پاسخ به تقاضاي رئيس مجلس سناي فرانسه كه وي را معمار ترميم روابط كشورهاي اسلامي، مخصوصا روابط ايران و فرانسه خوانده بود و اصرار مي‌كرد كه جامعه جهاني هنوز از شما چنين انتظاري دارد و چرا مثل سابق براي رفع كدورت‌ها اقدام نمي‌كنيد؟، خاطرنشان کرد: شرايط سياسي عربستان بعد از ملك عبدا... عوض شده و اگر عقلانيت سياسي سابق بود، عربستان به عنوان كشوري كه بزرگ‌ترين زيارتگاه‌هاي مسلمانان را دارد، خود را درگير اختلافات و گرفتاري‌هاي سياسي، نظامي، فرهنگي و حتي ديني و مذهبي با كشورهاي اسلامي نمي‌كرد.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/137875

ش.د9405046