تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
شناسه خبر : ۳۰۴۹۰۰
تابش در توضيح معيارهاي مورد توجه فراكسيون اميد در موضوع كابينه

(روزنامه بهار – 1396/05/15 – شماره 246 – صفحه 3)

نائب رئيس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه راهبرد و باور اين فراكسيون حمايت از روحاني در جهت تحقق شعارهاي و مطالبات مردم است در عين حال گفت: مجلس در اين راي اعتماد به وزرا براساس وظيفه خود عمل خواهد كرد.

محمدرضا تابش اظهار داشت: در انتخابات رياست جمهوري حامي آقاي روحاني بوديم و به واسطه شعارهاي ايشان و برنامه‌هاي‌شان و اجماعي كه در مردم ايجاد شد ايشان با 24 ميليون راي برنده شدند. ما هيچ جا وارد مصاديق نشديم و اين توقع را نداشتيم كه كساني در كابينه باشند و يا نباشد بلكه مي‌خواستيم كابينه‌اي كه انتخاب مي‌شود تبلور اراده و خواست 24 ميليون نفري باشد كه به ايشان راي دادند.

نماينده مردم اردكان در مجلس اضافه كرد: اگر اصولگراي تابلوداري در كابينه دوازدهم باشد كه به برآورده شدن شعاهاي رئيس‌جمهور متعهد باشد مخالف و حساسيتي نسبت به وي نخواهيم داشت؛ چرا كه ما مصلحت جامعه را مي‌خواهيم و معتقديم شعارهاي آقاي روحاني بوده كه مورد اقبال مردم قرار گرفته و آن رويكردهاي مورد تاييد ما هستند.

وي در عين حال گفت: آن چه كه رئيس‌جمهور در چينش كابينه بايد مدنظر قرار بدهد اين است كه مجموعه همكاراني كه ايشان انتخاب مي‌كنند بايد متعهد به عملي كردن شعارهاي ايشان باشند و ديگر اين كه توانمندي عمل به شعارها را داشته باشند. آقاي روحاني در خصوص به كارگيري زنان و اقوام قول‌هايي داده‌اند انشا‌الله اين دو قشر جايگاه خوب و معتبري در كابينه داشته باشند و اگر بنا به ملاحظاتي در حد وزير حضور نداشتند لااقل وزرا متعهد باشند كه در سطوح مياني جايگاهي در نظر بگيرند.

نائب رئيس فراكسيون اميد مجلس همچنين گفت: پس از اعلام رسمي وزرا فراكسيون اميد صلاحيت افراد معرفي شده در كميته‌هاي تخصص مورد بررسي قرار مي‌هد و ورويكرد آن‌ها را مطالعه خواهد كرد. ما معتقديم وزرا بايد متعهد به تحقق رويكرد‌هاي و شعارهاي روحاني باشند و توانايي انجام كار در حوزه خود و عمل به شعارهاي رئيس‌جمهور و مطالبات مردم را داشته باشند. از سوي ديگر و در ارتباط با كابينه دوازدهم نشست شوراي مركزي فراكسيون اميد درباره نحوه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي صبح يكشنبه برگزار مي‌شود.

ش.د9602079