صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹  ، 
شناسه خبر : ۳۴۸۲۶۱
حمله تروریستی در ناتینگهام 
سه‌شنبه هفته گذشته شهر ناتینگهام با خبر هولناکی درباره حمله‌ای ظاهراً تروریستی به شهروندان روبه‌رو شد. به گفته پلیس بریتانیا، جسد سه نفر در خیابان‌های ناتینگهام انگلیس در آن روز پیدا شده بود که برخی با ضرب چاقو کشته شده و دیگران به وسیله ماشین زیر گرفته شده بودند. مأموران روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند،  یک مرد ۳۱ ساله را در این شهر به ظن قتل پس از اینکه یک وانت قصد داشت سه نفر دیگر را زیر بگیرد، دستگیر کرده‌اند. جسدها روز سه‌شنبه حدود ساعت چهار صبح به وقت محلی پیدا شدند. گفته می‌شود دو جسد در یک خیابان و جسد دیگر نیز در خیابانی متفاوت پیدا شده است. همچنین سه نفر دیگر پس از اینکه فردی سعی کرد آنها را با یک ون زیر بگیرد، مصدوم شدند و در بیمارستان بستری هستند. دو دانشجوی کشته ‌شده در این حادثه، 19 سال داشتند و درصدد جشن گرفتن پایان اولین سال تحصیل خود در دانشگاه ناتینگهام بودند. 
پلیس هنوز درباره هویت مهاجم و انگیزه او گزارشی منتشر نکرده است. انگلیس هم اکنون در سطح هشدار قابل توجه قرار دارد و معنای آن این است که حمله تروریستی محتمل است.
گفتنی است، این سطح از هشدار سومین سطح هشدار از سطح پنج‌گانه در این کشور است.
 
قتل یک بی‌خانمان
«دَنیِل پنی»، تفنگدار دریایی سابق آمریکایی ۲۴ ساله، پس از اینکه درگیری او با جُردن نیلی، بی‌خانمانی در زیرگذر مترو، و حلقه کردن دستش دور گردن او منجر به مرگ او شد، در دادگاه از عملکرد خود دفاع کرده و گفته است، او و سایر مسافران در آن شرایط از جان خود دفاع کردند.
با این حال دادگاه او را به قتل درجه دو متهم کرده و احتمال دارد این تفنگدار نیروی دریایی آمریکا، در نهایت به 15 سال حبس محکوم شود. خانواده متهم اما در دفاعیه او تلاش کرده‌اند، نشان دهند مرد سیاه‌پوستی که در مترو به دست دنیل پنی به قتل رسیده، سابقه جنون و بیماری‌های روانی داشته است.
آنها این رفتارهای جردن نیلی را به بیماری‌های روانی او نسبت داده‌اند که هیچ‌گاه تشخیص و درمان نشده بودند. موضوعی که به بحث‌های بسیاری درباره کمک نکردن به این افراد و رسیدگی نکردن مسئولان به این معضل اجتماعی در نیویورک دامن زده است.