صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۱۴۶

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم و پرشکوه حج، «گستره انسانی» و «قوت عامل معنوی اسلام» را دو جانب فریضه حج خواندند و با اشاره به فجایع غزه که در تاریخ معاصر بی‌نظیر است، تأکید کردند: «برائت از رژیم صهیونیستی و حامیانش به خصوص آمریکا، امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین، در همه جای جهان ادامه یابد و فراتر از حج‌گزاران به آحاد مردم تسری یابد.»
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در این پیام با اشاره به ابعاد مناسک پیچیده حج، آن را برای مسلمانان قوت قلب و برای بدخواهان هراس‌انگیز و پرهیبت دانستند و خاطر نشان کردند: «قرآن ضمن بیان راز و رمزهای ترکیب پیچیده حج، آن را مظهر آرامش اخلاقی و سازش مسلمانان و مظهر بیزاری و جبهه‌گیری مقتدرانه در برابر دشمنان معرفی می‌کند و حج‌گزاران باید اندیشه و عمل خود را به این معارف پرفروغ نزدیک‌تر کنند و هویت بازیافته و آمیخته با این مفاهیم متعالی را به عنوان سوغات ارزشمند سفر حج به خانه برگردانند.»
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با اشاره به جنایات رژیم بی‌رحم و البته رو به زوال رژیم صهیونیستی در غزه افزودند: «مسئله برائت، امسال برجسته‌تر از گذشته است؛ زیرا فجایع غزه جای هیچ گونه ملاحظه و مماشات برای هر فرد و حزب و دولت و فرقه مسلمانان باقی نگذاشته است و این برائت باید در قول و عمل ملت‌ها و دولت‌ها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلادان و حامیان‌شان تنگ کند.»
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بخش پایانی پیام خود با تجلیل از مقاومت پولادین فلسطین و مردم صبور و مظلوم غزه، تأکید کردند: «باید از این مقاومت پشتیبانی همه‌جانبه شود.»
در بخشی از متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است:
«شما برادر و خواهر حج‌گزار، اکنون در عرصه‌ تمرین این حقایق و معارف پرفروغ قرار دارید. اندیشه و عمل خود را به آن نزدیک و نزدیک‌تر کنید، و هویت بازیافته و آمیخته با این مفاهیم متعالی را به خانه برگردانید. این همان سوغات ارزشمند و حقیقی سفر حج شماست.
امسال مسئله‌ برائت برجسته‌تر از گذشته است. فجایع غزه که در تاریخ معاصر ما بی‌نظیر است و گستاخی رژیم بی‌رحم و مظهر قساوت و شقاوت و البته رو به زوال صهیونیسم، جای هیچ‌گونه ملاحظه و مماشات برای هر فرد و حزب و دولت و فرقه‌ مسلمان باقی نگذاشته است. برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌ جای جهان ادامه یابد، و فراتر از حج‌گزاران به آحاد مردم تسری یابد.
این برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش به خصوص دولت ایالات متحده‌ آمریکا باید در قول و عمل ملت‌ها و دولت‌ها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلادان تنگ کند.
مقاومت پولادین فلسطین و مردم صبور و مظلوم غزه که شکوه صبر و مقاومت‌شان، جهان را به تحسین و تکریم واداشته است، باید از همه‌جهت پشتیبانی شوند.
از خداوند برای آنان پیروزی کامل و سریع خواستارم و برای شما حجاج محترم، حج مقبول مسئلت می‌کنم. دعای مستجاب حضرت بقیّة‌الله(روحی فداه) پشتیبان شما باد.»