صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۶۱۱۴۶

برائت از جلادان غزه

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم و پرشکوه حج، «گستره انسانی» و «قوت عامل معنوی اسلام» را دو جانب فریضه حج خواندند و با اشاره به فجایع غزه که در تاریخ معاصر بی‌نظیر است، تأکید کردند: «برائت از رژیم صهیونیستی و حامیانش به خصوص آمریکا، امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین، در همه جای جهان ادامه یابد و فراتر از حج‌گزاران به آحاد مردم تسری یابد.»
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در این پیام با اشاره به ابعاد مناسک پیچیده حج، آن را برای مسلمانان قوت قلب و برای بدخواهان هراس‌انگیز و پرهیبت دانستند و خاطر نشان کردند: «قرآن ضمن بیان راز و رمزهای ترکیب پیچیده حج، آن را مظهر آرامش اخلاقی و سازش مسلمانان و مظهر بیزاری و جبهه‌گیری مقتدرانه در برابر دشمنان معرفی می‌کند و حج‌گزاران باید اندیشه و عمل خود را به این معارف پرفروغ نزدیک‌تر کنند و هویت بازیافته و آمیخته با این مفاهیم متعالی را به عنوان سوغات ارزشمند سفر حج به خانه برگردانند.»
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با اشاره به جنایات رژیم بی‌رحم و البته رو به زوال رژیم صهیونیستی در غزه افزودند: «مسئله برائت، امسال برجسته‌تر از گذشته است؛ زیرا فجایع غزه جای هیچ گونه ملاحظه و مماشات برای هر فرد و حزب و دولت و فرقه مسلمانان باقی نگذاشته است و این برائت باید در قول و عمل ملت‌ها و دولت‌ها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلادان و حامیان‌شان تنگ کند.»
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بخش پایانی پیام خود با تجلیل از مقاومت پولادین فلسطین و مردم صبور و مظلوم غزه، تأکید کردند: «باید از این مقاومت پشتیبانی همه‌جانبه شود.»
در بخشی از متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است:
«شما برادر و خواهر حج‌گزار، اکنون در عرصه‌ تمرین این حقایق و معارف پرفروغ قرار دارید. اندیشه و عمل خود را به آن نزدیک و نزدیک‌تر کنید، و هویت بازیافته و آمیخته با این مفاهیم متعالی را به خانه برگردانید. این همان سوغات ارزشمند و حقیقی سفر حج شماست.
امسال مسئله‌ برائت برجسته‌تر از گذشته است. فجایع غزه که در تاریخ معاصر ما بی‌نظیر است و گستاخی رژیم بی‌رحم و مظهر قساوت و شقاوت و البته رو به زوال صهیونیسم، جای هیچ‌گونه ملاحظه و مماشات برای هر فرد و حزب و دولت و فرقه‌ مسلمان باقی نگذاشته است. برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌ جای جهان ادامه یابد، و فراتر از حج‌گزاران به آحاد مردم تسری یابد.
این برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش به خصوص دولت ایالات متحده‌ آمریکا باید در قول و عمل ملت‌ها و دولت‌ها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلادان تنگ کند.
مقاومت پولادین فلسطین و مردم صبور و مظلوم غزه که شکوه صبر و مقاومت‌شان، جهان را به تحسین و تکریم واداشته است، باید از همه‌جهت پشتیبانی شوند.
از خداوند برای آنان پیروزی کامل و سریع خواستارم و برای شما حجاج محترم، حج مقبول مسئلت می‌کنم. دعای مستجاب حضرت بقیّة‌الله(روحی فداه) پشتیبان شما باد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات