صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۸۹۱
پایگاه بصیرت / علی‌محمد بشارتی
بین سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ که وزارت کشور را به‌عهده داشتم، هر سال پس از سمینار استانداران خدمت رهبر معظم انقلاب می‌رسیدم. ایشان بسیار روی حضور مردم تأکید داشتند و می‌گفتند: «مردم را پای صندوق‌ها بکشانید تا به هر کسی که می‌خواهند رأی دهند.» حتی نمی‌گفتند که به اصلح رأی دهند؛ یعنی ابتدای به ساکن حضور مردم پای صندوق‌های رأی برای ایشان مهم بوده و هست.  از همین رو تمام تلاش‌مان را کردیم تا انتخابات پرشور رقم بخورد.
 با این حال علت تأکید رهبر معظم انقلاب به حضور حداکثری را نمی‌دانستیم. در سال 1376 که انتخابات ریاست‌جمهوری را برگزار کردیم، نزدیک 80 درصد مردم پای صندوق‌های رأی آمدند و رهبر معظم انقلاب در پیامی از مردم تشکر کردند. 
پس از انتخابات و حضور مردم در انتخابات سال 1376 تا مدت‌های زیادی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به سرگیجه مبتلا شده بودند.
 مقامات کاخ سفید ـ که دشمن خونی ما هستند و می‌خواهند به‌ هر  بهانه‌ای از ما یک دیو بسازند تا کسی از تفکر اسلامی پیروی نکند ـ نمی‌دانستند در قبال این پیروزی چه ‌کاری باید انجام دهند! آنها با اینکه توطئه‌های بسیاری هم در سر داشتند، با ابراز علاقه گسترده مردم  نقشه‌های‌شان نقش بر آب شد. آنجا بود که متوجه شدیم یکی از نتایج شکوهمند حضور مردم پای صندوق‌های رأی خنثی‌‌کردن عملی توطئه‌های دشمنان این آب و خاک بوده و هست.
علی‌محمد بشارتی، وزیر اسبق کشور