بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۸۹۳
کنعانی در واکنش به رفتارهای توهین آمیز به رأی دهندگان ایرانی خارج از کشور:
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نتیجه تهدید و توهین به رأی‌دهندگان از طریق سخیف ترین رفتارها و زشت‌ترین کلمات به ایرانیان خارج از کشور، چیزی جز فلاکت و نمایش جهانی عمق ابتذال آنان نبود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: حضور هموطنان عزیز ایرانی خارج از کشور در پای صندوق های رأی، برغم برخی سختی‌ها، یکی از جلوه‌های زیبای همبستگی ملی ایرانیان داخل و خارج بود.

وی گفت: البته عده‌ای هنجارشکن که خود را مخالف جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کنند ناامیدانه و نافرجام تلاش کردند با تهدید و توهین به رأی‌دهندگان از طریق سخیف ترین رفتارها و زشت‌ترین کلمات، مانع مشارکت ایرانیان خارج از کشور در یک فرآیند دموکراتیک شوند. هرچند تنها نتیجه حاصله برای این به اصطلاح مخالفان، چیزی جز فلاکت و نمایش جهانی عمق ابتذال آنان نبود.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: اجازه برخی دولت های غربی مدعی دموکراسی برای نمایش اینگونه رفتارهای زشت و عدم برخورد قانونی و بازدارنده همین دولت ها با اهانت کنندگان و ناقضان حقوق قانونی شهروندان اصیل و نجیب ایرانی، سئوال برانگیز است.

کنعانی ادامه داد: ایرانیان داخل و خارج، منتظر توضیح و اقدام نهادهای مسئول برخی کشورهای غربی نسبت به اینگونه رفتارهای وحشیانه، غیرمتمدنانه و غیرقانونی هستند و عملکرد دولت های مدعی حقوق شهروندی، حقوق بشر و دموکراسی را مورد قضاوت قرار خواهند داد.

منبع: ایرنا