سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۹۴۸
وزیر کشور گفت: دولت شهید آیت الله رئیسی تأیید خود را از رهبر معظم انقلاب و مردمی گرفته است که در بدرقه تاریخی خود از شهیدان والامقام خدمت، نوع نگاه خود را به این دولت نشان دادند و در صورت لزوم، پاسخ اتهامات به دولت در چارچوب قانون داده می شود.

 احمد وحیدی روز سه شنبه در جریان سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: منش و رویکرد شهید جمهور آیت الله رئیسی در کشور ماندگار خواهد بود و این امر از ویژگی‌های مهم فعالیت خالصانه و مجاهدانه برای کسب رضایت خداوند متعال است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات افزود: ظرفیت عظیم نظام جمهوری اسلامی این است که برغم خسارت بزرگ از دست رفتن شهید جمهور آیت الله رئیسی، ظرف ۴۰ روز انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار شد.

وزیر کشور اظهار کرد: مرحله اول انتخابات در امنیت، سلامت، با رقابت فشرده و حضور مردم پای صندوق های رای برگزار شد و اکنون در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری هستیم.

وی ضمن ابراز آمادگی در سراسر کشور به منظور برگزاری مرحله دوم انتخابات، اظهار کرد: بحث امنیت انتخابات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی تامین شده و ضروری است تا پایان نیز حفظ شود.

وحیدی با تاکید بر حفظ سلامت انتخابات، گفت: همانگونه که مرحله اول انتخابات در کمال سلامت برگزار شد این مرحله نیز به همین صورت با سلامت کامل برگزار می‌شود و نگاه ما به این حوزه حق‌الناسی است که بایستی رعایت شود.

وی ادامه داد: در بحث مشارکت نیز از مردم بزرگوار ایران اسلامی درخواست می‌کنیم با حضور پای صندوق‌های رأی، در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

وزیر کشور با اشاره به رقابت سالم میان ۲ نامزد گفت: مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی در روند و فرایند انتخابات درخشان و استوار است و آنچه که مردم انتخاب کنند همان خواهد بود.

 

خط دهی از خارج از کشور برای ناامنی ذهنی در انتخابات

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات متحد و همدل هستیم، گفت: نامزدهای انتخابات تاکنون ضوابط را رعایت کرده‌اند اما کسانی هستند که از خارج از کشور خط می‌گیرند تا برخی خطوط را به کشور القاء و ناامنی ذهنی را برای مردم ایجاد کنند.

وی افزود: تمامی این فعالیت‌ها محکوم است زیرا از طرف دشمنان مردم مدیریت می‌شوند، معاندین در تلاش هستند تا انتخابات جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند که بالطبع مردم ما به آنها اهمیت نمی‌دهند و تمامی این فعالیت‌ها توسط دستگاه‌های اطلاعاتی رصد می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: از همه ستادهای کاندیداهای انتخابات درخواست می‌شود ضوابط و اخلاق انتخاباتی را حفظ کنند و به هیچ وجه نسبت به تخریب نامزدها اقدام نکنند زیرا این موضوع قانون خلاف است.

وحیدی خاطرنشان کرد: کاندیداهای انتخابات نیز برنامه‌های خود را معرفی کنند واز هرگونه تخریب بپردازند و اخلاق انتخاباتی را حفظ کنند تا فضای سالمی در انتخابات دنبال شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری، جمعه ۱۵ تیر جاری برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا