سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۹۵۵
 با حضور سردار پاکپور و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی در ستاد نیروی زمینی سپاه، آیین تکریم و معارفه معاون مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل نیروی زمینی سپاه برگزار شد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی در سخنانی با یادآوری اهمیت و جایگاه مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل در اجرای ماموریت‌های نظامی، دفاعی و امنیتی، از نقش مؤثر و ارزنده سردار جواد عظیمی‌فر در طی یک دوره ۱۵ ساله خدمت در این معاونت تقدیر کرد.

 سردار پاکپور به روند تحول در مجموعه مهندسی نیروی زمینی اشاره کرد و گفت: ما در شرایط دشواری توانستیم از یک دوره ی امکانات و توانمندی محدود در بخش علمی و فنی و همچنین ادوات و تجهیزات و ماشین آلات و به ویژه نیروی انسانی متخصص در معاونت مهندسی، به جایگاهی جهش پیدا کنیم که اکنون این معاونت به پشتوانه‌ توانمند و مطمئن ماموریت‌های سنگین و نوین نیروی زمینی سپاه تبدیل شده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود شرایط پر مخاطره مرزها را طی سالین گذشته تشریح و از نقش معاونت مهندسی رزمی به ویژه در زمان مسئولیت سردار عظیمی‌فر در ایجاد زیرساخت‌های امنیتی و دفاعی در مرزها تجلیل کرد و افزود: غالب کارهای انجام شده توسط مهندسی رزمی و پدافندغیر عامل نیروی زمینی سپاه در منطقه جنوب شرق، شمال غرب و شمال شرق کشور هم از نظر کمی و کیفی و همچنین دشواری های اجرایی و عملیاتی و هم از نظر کاربردی و کاربردی، کم نظیر هستند.

 سردار پاکپور گفت: خدمات مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه طی این سالها در عرصه امنیتی و نظامی محدود نشده است بلکه بخش های عمرانی، خدماتی و مردمیاری را نیز دربر گرفته است.

 وی مشارکت در ایجاد فرودگاه‌ها، جاده‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز و تاسیسات فرهنگی و ورزشی، زیرساخت‌های آبرسانی و... را از جمله ی این خدمات بیان کرد و افزود: همه ی این دستاوردها با ایثار و تلاش و مدیریت جهادی سردار عظیمی فر و همچنین همرزمان جهادگر او به ثمر نشسته است.

  در این آیین و پس از تجلیل از سردار عظیمی فر، سردار ناصر نانکلی که تا پیش از این مسئولیت جانشینی  معاونت مهندسی نیروی زمینی سپاه را عهده دار بود، به عنوان فرمانده جدید معاونت معرفی شد.

 در همین حال سردار جواد عظیمی‌فر که کارنامه ای درخشان و ماندگار در  مسیر پیشبرد اهداف و ماموریت‌های نیروی زمینی سپاه از خود به یادگار گذاشت، طی حکمی به عنوان مشاور  فرمانده نیروی زمینی سپاه معرفی گردید.