سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۹۴۴
سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در گردهمایی سراسری ۱۴۰۳ فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد مقدس با اشاره به اقدامات سیاه و دامنه دار برخی از قدرت‌های زورگو در دنیا و به ویژه در منطقه غرب آسیا تاکید کرد: عملکرد جنایتکارانه و مناسبات ظالمانه استکبار جهانی بدون پاسخ و واکنش نخواهد بود.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، سرلشکر پاسدار حسین سلامی ضمن برشمردن ابعاد قدرت و توانمندی جبهه مقاومت گفت: جبهه مقاومت با محوریت فلسطین به استحکام و انسجام و ثبات و اطمینان دست پیدا کرده است و این جبهه در هیچ زمانی به اندازه امروز قوی مستحکم و منسجم نبوده است.

وی افزود: شکل‌گیری جبهه مقاومت و اقدامات آن در حقیقت یک واکنش طبیعی و عینی در برابر عملکرد جنایتکارانه و ظالمانه استکبار جهانی است.

فرمانده کل سپاه به آرایش سیاسی گسترده با محوریت رژیم جلاد و اشغالگر صهیونیستی علیه یک ملت مظلوم و محاصره شده در غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت: ملت فلسطین در عالی‌ترین و عاشورایی‌ترین شکل، استقامتی بی‌نظیر را در برابر ظلم و جنایت و اشغالگری هفتاد و چند ساله به نمایش گذاشت.

وی افزود: امروز این ملت با مقاومت جانانه خود همه قدرت و هیمنه دنیای استکبار را به چالش کشیده و در قلب مردم بیدار دنیا نفوذ کرده و به نماد پایداری و حق طلبی و ظلم ستیزی تبدیل شده است.

سردار حسین سلامی خاطرنشان کرد: هر کس می‌خواهد ریشه دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی را بداند این خصومت را در چیز دیگری جز پرچمداری این انقلاب در برابر مناسبات کثیف و نقشه‌های ظالمانه و عملکرد‌های جنایت بار و منافع نامشروع آنان در دنیا به ویژه منطقه غرب آسیا نخواهد یافت.

وی افزود: سازماندهی هزاران اقدام جنایتکارانه و تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران دقیقاً برخاسته از همین رویکرد است.

فرمانده کل سپاه گفت: آزمون‌ها و رویداد‌های گوناگون سال‌ها و ماه‌های اخیر یک بار دیگر قدرت و عظمت نظام مقدس اسلامی ایران را ثابت کرد و نشان داد که این نظام از چنان استحکام و ثبات و اطمینانی برخوردار است که اگر همه قدرت‌های مستکبر هم متحد شوند و تمام قدرت و امکانات خود را مجتمع و متمرکز کنند و علیه ملت ایران به کار گیرند، چیزی جز ننگ و شکست شرم آور برداشت نخواهند کرد.

وی افزود: حجم و تنوع توطئه‌ها و اقدامات جنایت‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران و دفع آن‌ها بیانگر عظمت این نظام و شکل‌گیری یک قدرت بزرگ در منطقه و جهان است که در همه معادلات جهانی تاثیرگذار است.

سردار سلامی با بیان مهم و محوری بودن جایگاه ایران در نزد هر کدام از دو جناح رقیب قدرت در آمریکا و نگاه ویژه جهانی به مقوله انتخابات در ایران، آن را نشان دهنده گستره نفوذ و اهمیت و تاثیر جمهوری اسلامی ایران در عالم توصیف کرد و گفت: با وجود مقیاس‌های بزرگ دشمنی و ابعاد گوناگون جنایت و تهدید و اقدامات گسترده آنان در سلب آرامش و امنیت از کشور، امروز امنیتی مثال زدنی برقرار است.

وی افزود: برقراری چنین امنیتی آن هم با وجود تدارک سنگین و پرهزینه دشمن برای سلب امنیت، دلیل قاطع و روشنی بر اوج قدرت و اقتدار است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی زمینی را یکی از مهم‌ترین ارکان تامین امنیت توصیف کرد و گفت: ایران پر تهدیدترین کشور عالم در همه سطوح تهدید است و برقراری امنیت در چنین شرایطی و با وجود میدان داری بزرگترین مدعیان ابرقدرتی در ایجاد ناامنی، سند و گواه عظمت و بزرگی توانمندی این کشور است.

وی در تبیین نقش امنیت آفرین نیروی زمینی خطاب به فرماندهان این نیرو افزود: شما بیش از هر کس دیگری این واقعیت را درک می‌کنید، چون در متن آن رشد کرده‌اید و برای این دستاورد بزرگ با خدای خود عهد بسته‌اید؛ نیروی زمینی عاشورایی‌ترین صحابه انقلاب و ابوالفضلی‌ترین مردان میدان این مجاهدت بزرگ است.

سردار حسین سلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حفظ و انسداد مرز‌ها در جمهوری اسلامی به معنی یک مرزبانی در مفهوم مصطلح و جهانی آن نیست؛ انسداد مرز برای جمهوری اسلامی به مفهوم انسداد حرکت راهبردی قدرت‌های بزرگ است.

وی افزود: وقتی از انسداد مرز سخن می‌گوییم یعنی سد نفوذ مهار سیاست‌های جنایتکارانه و تروریستی دشمن و این کار بزرگی است که نیروی زمینی با قدرت و صلابت در حال انجام آن است و اگر شما نباشید، امنیت نیست و دشمن مسلط می‌شود.

سردار سلامی در ادامه گفت: هنر نیروی زمینی آن است که گاهی با شکستن دشمن در تاکتیک، او را در راهبرد می‌شکند و ناکام می‌گذارد.

وی افزود: رهاورد تلاش شبانه روزی و سیطره و تسلط اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی شما، تامین و صیانت از امنیت است؛ نیروی زمینی یکی از استثنایی‌ترین نیرو‌های زمینی در دنیا است که ۴۵ سال است میدان جهاد را ترک نکرده است و با تغییر رویکرد‌ها همچنان در وسط میدان و در قلب حوادث، ایفای نقش کرده است.