بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۰۰۵
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا بیان کرد که ‏نخست وزیر جنایتکار یک رژیم جعلی پس از ۹ ماه نسل‌کُشی و کودک‌کُشی، در آغوش حامیان خود است و ننگ واژه بسیار کوچکی برای این فضاحت است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکش به سفر نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: ‏نخست وزیر جنایتکار یک رژیم جعلی پس از 9 ماه نسل‌کُشی و کودک‌کُشی، در آغوش حامیان خود است. و اینگونه است که چندین دهه تلاش‌های فریبنده تمدن غربی برای نشان دادن چهره‌ای معصوم و انسان‌دوستانه از خود به جهانیان نقش برآب می‌شود و چهره خشِن و دیوصفتِ سیاست آمریکا برای همه جهان عیان می‌گردد.

کنعانی تصریح کرد: اینک مضحک‌ترین شعاری که از زبان رهبران و دولتمردان آمریکایی و اروپایی شنیده می‌شود، شعار حقوق بشر است. حقوق طبیعی فلسطینیان از جمله حق حیات و زندگی، برخورداری از امنیت، دسترسی به آب، غذا، دارو و درمان و ... به وحشتناکترین شکل ممکن در مقابل چشمان کاملا باز دنیا در نوار ‎غزه و کرانه غربی پایمال می‌شود و کودکان فلسطینی هر روز توسط قصاب تل‌آویو سلاخی می‌شوند و در مقابل این همه جنایت، دولت و کنگره آمریکا از این جلاد با کف و سوت استقبال می‌کنند. 

سخنگوی وزارت خارجه در آخر نوشت: ننگ واژه بسیار کوچکی برای این فضاحت است.

نتانیاهو که به آمریکا سفر کرده، روز گذشته در کنگره سخنرانی کرد. وی در خصوص روابط بین رژیم صهیونیستی و آمریکا که در بحبوحه جنگ غزه به شدت تیره شده است، بیان کرد: آمریکا و اسرائیل باید در کنار یکدیگر بایستند. زیرا زمانیکه ما کنار هم باشیم، چیزی ساده اتفاق می‌افتد؛ ما پیروز می‌شویم و آنها شکست می‌خورند.

نخست وزیر رژیم اسرائیل افزود: از  بایدن به خاطر حمایت قاطع از اسرائیل بعد از حمله هفتم اکتبر تشکر می‌کنم، او خود را «صهیونیست» توصیف می‌کند و آمریکا و اسرائیل باید در کنار هم بایستند.