صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۱۰۱
رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی این موضوع را برجسته کردند که افرادی به عنوان وزرا و خادمان ملت باید تعیین شوند که بدون حاشیه باشند چرا که وجود حواشی مانع از خدمت‌گزاری درست و به موقع می‌شود.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا

در خصوص کابینه دولت چهاردهم و مشخصات وزرا در طی روز‌های گذشته بسیار سخن گفته شده و مدیران و مسئولان و کارشناسان مشخصات مورد نظر و آنچه به زعم ایشان مفید بوده را بیان کرده‌اند، اما باید به این موضوع توجه کرد که مقام معظم رهبری آنچه در این خصوص باید مورد توجه رئیس‌جمهور قرار بگیرد را بیان نمودند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار روز‌های گذشته با رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران اسلامی به این موضوع اشاره کردند امروز نیازمند تشکیل کابینه‌ای انقلابی هستیم که از بن دندان معتقد به اصول و مبانی انقلاب اسلامی باشد چرا که این مهم می‌تواند خط و مرز و حد و حدود سیاست‌گذاری‌ها و راهبرد‌هایی که انتهای آن تامین منافع ملی و تقویت نظام جمهوری اسلامی باشد را مشخص کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص مشخصات کابینه دولت چهاردهم به موضوع مهم کاردان بودن وزرا به درستی اشاره کردند چرا که حل بحران‌های اقتصادی بخصوص در حوزه معیشت و اشتغال که از جمله اصلی‌ترین مطالبات مردم به شمار می‌رود یک ضرورت است و این مشکلات حل نمی‌شود مگر با روی کار آمدن تیم نخبه و کاردان و کاربلد بخصوص در بخش وزارتخانه‌های اقتصادی.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی این موضوع را برجسته کردند که افرادی به عنوان وزرا و خادمان ملت باید تعیین شوند که بدون حاشیه باشند چرا که وجود حواشی مانع از خدمت‌گزاری درست و به موقع می‌شود. افرادی که دارای حاشیه‌های مختلف باشند وقت خود را صرف رتق و فتق امور جناحی و حزبی و پاسخ دهی به حواشی ایجاد شده می‌کنند در حالی که امروز نیازمند عزم‌هایی جزم برای حل مشکلات کشور و استفاده از تمام قوا و توان و تمام ظرفیت کشور هستیم.

کاردان بودن کابینه رئیس‌جمهور امر بسیار مهمی است در این صورت است که می‌توان امید را به جامعه در راستای حل مشکلات اقتصادی بازگرداند. در این صورت است که مردم نسبت به حضور در پای صندوق رای و اعتماد به دولت دچار تردید نمی‌شوند بنابراین باید کابینه‌ای معرفی شوند و از مجلس رای اعتماد بگیرند که مجرب و کارآزموده باشند.

بخش بزرگی از مطالبات مردم و مشکلات اقتصادی در مسائل مرتبط با نرخ تورم، مسکن، بیکاری و ازدواج جوانان، تامین زیر ساخت‌های توسعه‌ای و صنعتی کشور است به این خاطر امیدواریم کابینه‌ای که توسط رئیس‌جمهور معرفی می‌شوند به قدری زبده باشند که بتوانند و بدانند باید مشکلات اصلی مردم را در اولویت قرار دهند، بنابراین توجه به رفع معضلات مهمی مثل تامین معیشت مردم یا بهبود معیشت جامعه؛ ساخت مسکن؛ تشویق جوانان به ازدواج به واسطه بهبود وضعیت اقتصادی، درآمدی و اشتغال از جمله مسائل مهمی است که از همان ساعت‌های ابتدایی ورود رئیس‌جمهور به پاستور باید در دستور کار قرار داده شود.

امروز بسیاری معتقدند رئیس‌جمهور نباید به افرادی که در طی چهار دهه گذشته در راس مدیریت‌های بالای کشور بوده‌اند و نتوانسته‌اند مشکلات را حل کنند اعتماد کند، این سخن درست است چرا که امروز نیازمند ورود ایده‌های جدید و استفاده از مدیران کارآمد هستیم، بنابراین فرق نمی‌کند این مدیران و وزرا از چه جریانی یا طیف فکری باشند، بلکه مساله مهم کارآمدی است.

مدیر ناکارآمد، ناکارآمد است بنابراین رئیس‌جمهور باید از مدیرانی کارآمد بهره‌مند شود تا وعده‌های داده شده به مردم را محقق کند و خدماتی به مردم ارائه دهد که قول آن‌ها را داده است.