سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۸۶۷
وزیر کشور در توصیه به زائران اربعین حسینی گفت: برای رفت و برگشت یک مرز را انتخاب کنند که دچار مشکل نشویم.

احمد وحیدی امروز در حاشیه نشست با مسئولان ستاد اربعین استان کرمانشاه در مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیق شد از مرز خسروی و مرز منذریه در طرف عراق بازدید کردیم.

وی عنوان کرد: تمام تعهداتی که از چند هفته گذشته برنامه‌ریزی شده بود انجام شده و آمادگی لازم در دو طرف مرز وجود دارد. سال گذشته سایه‌بان در مرز منذریه وجود نداشت اما امسال تعبیه شده و موکب‌ها نیز به آن طرف مرز منتقل شده‌اند و گیت‌ها نیز آمادگی کافی را دارند.

وحیدی افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از تردد زوار با وسایل شخصی انجام می‌شود، پارکینگ‌هایی در مرز پیش‌بینی شده که زوار خودروها را پارک کنند و به وسیله خودروهای عمومی به مرز منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به رضایت زوار از تردد از طریق مرز خسروی بیان کرد: مواکب در حال انتقال وسایل خود هستند و این گروه نیز مشکل خاصی نداشتند.

وزیر کشور به زائران توصیه کرد با توجه به امکانات موجود در مرز خسروی از این مرز استفاده کنند گفت: تردد از مرز خسروی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 89 درصد افزایش یافته است.

وحیدی افزود: ظرفیت مناسبی در مرز خسروی وجود دارد و از زائران درخواست می‌شود سفر خود را مدیریت کنند و افرادی که از مرز خسروی عازم می‌شوند تلاش کنند از همین مرز به کشور بازگرداند که این بار به مرز مهران منتقل نشود.

وی تأکید کرد که زائران برای رفت و برگشت یک مرز را انتخاب کنند که دچار مشکل نشویم.

وزیر کشور گفت: خودروهایی در آن طرف مرز برای بازگشت زائران به سمت خسروی پیش‌بینی شده و تاکنون هم زائرانی که از کربلا و نجف به سمت خسروی برگشته‌ند مشکلی از نظر تردد نداشتند.