اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۹۰۹
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به آخرین تصمیمات حمایتی شورای عالی بورس از بازار سرمایه؛ گفت: آخرین تصمیمات حمایتی شورای عالی بورس از بازار سرمایه در کنار بانکها اقدامات حمایتی از بازار سهام را آغاز خواهند کرد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیر شورای عالی بورس، گفت: اهم پیشنهادات مطرح شده در شورای عالی بورس بر محور تامین منابع لازم برای حمایت از بازار به صندوق های حمایتی بازار (صندوق های توسعه و تثبیت) با مساعدت بانک مرکزی و همچنین انتشار اوراق تبعی تامین مالی از سوی نهادهای مالی بازار از جمله صندوق های حمایتی بازار بود که مقرر شد عملیات اجرایی آن از امروز آغاز شود.

وی افزود: عملیات مشابهی نیز توسط هلدینگ‌ها و شرکت های سرمایه‌گذاری به منظور اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاران نسبت به آینده سهام آن ها انجام خواهد شد.

عشقی گفت: در خصوص دامنه نوسان نیز ضمن رصد پیوسته شرایط بازار و ریسک های مترتب بر آن در چند روز آتی، تصمیمات مقتضی تا قبل از شروع بازار روز شنبه اتخاذ و به عموم سرمایه گذاران محترم اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: تایید نهایی قانون اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه سال 1403 توسط شورای نگهبان، نیز پایان خوشی برای پیگیری‌های همه جانبه فعالان بازار و سازمان بورس از دولت و مجلس بود که آثار مثبت قابل توجهی برای شرکت های پذیرفته شده و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه خواهد داشت. با توجه به کاهش نرخ مالیات سال 1402 برای شرکت‌ها ضروری است شفاف‌سازی لازم توسط شرکت‌ها در این زمینه صورت گیرد.