سالانه حدود 20 هزار میلیارد تومان یارانه سوخت جت به جیب 3 الی 4 درصد از افراد پردرآمد جامعه می‌رود که از ناوگان هوایی برای سفرهای کاری و تفریحی خود استفاده می‌کنند در حالی که اقشار متوسط و ضعیف چندان بهره‌ای از این یارانه ندارند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: جاماندگان یارانه کمک‌معیشتی برای ثبت‌نام باید به سایت سازمان هدفمندی مراجعه کنند که هنوز راه‌اندازی نشده است، در سامانه حمایت وزارت رفاه، امکان اعتراض به دهک درآمدی برای حذف شده‌ها وجود دارد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از مهلت ۷۲ساعته این کمیسیون به ایران خودرو و سایپا برای ارائه نقشه راه ارتقای کیفیت خودرو داخلی خبر داد.
از درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی همراه اول در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان آن مربوط به فروش داده بوده است.
عضو اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه سود ناشی از برنج و مرکبات نصیب کشاورز نمی‌شود، گفت: اختلاف شدید قیمت برنج از مزرعه تا بازار را عده‌ای تاجران بی‌انصاف رقم می‌زنند.
راه خروج صنعت خودروسازی از بن‌بست چیست؟
مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گویی درباره شیوه خروج صنعت خودروسازی از بن‌بست کنونی به مسئله واگذاری سهام خودروسازی پرداخته و می‌گوید: سهام دولت در شرکت‌های خودروسازی را باید به صورت خرد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد واگذار کرد. بعد از واگذاری یاد شده به صورت عمومی، مابقی واگذاری باید بنحوی باشد که به صورت بلوکی و قاعدتا به کسانی واگذار شود که توانایی مدیریت شرکت‌های ایران خودرو و سایپا را داشته باشند.
ابزار مالیات می تواند مانع بزرگی در برابر هر گونه سوداگری در بخش مسکن بر عایدی سرمایه از سوی دولت و مجلس باشد/خانه های خالی باید عرضه شود تا قیمت ها در بازار مسکن کاهش بیابد
مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و کارشناس اقتصادی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: مجلس و دولت با استفاده از ابزار مالیات بر عایدی سرمایه می توانند مانع بسیار بزرگی در برابر هر گونه سوداگری در بخش مسکن بگذارند. مالیات بر عایدی سرمایه بخصوص در بخش مسکن می تواند کمک بزرگی برای کاهش سوداگری باشد.
تقاضا برای خرید خودرو دولتی واقعی نیست/تثبیت جایگاه دلالان بازار خودرو نتیجه اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار آزاد خودرو است
حسن کریمی سنجری کارشناس بازار و صنعت خودرو
کارشناس بازار و صنعت خودرو: تقاضا برای خرید خودروی دولتی واقعی نیست. برداشتن اختلاف قیمت بین کارخانه و بازارآزاد قطعا به بی میلی و عدم ثبت نام دلالان برای خرید خودروی دولتی منتهی می شود.
در ردیف ۱۱ مصارف تبصره ۱۴، به میزان ۷۳.۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی تخصیص داده شده است که معادل ۱۲ درصد از کل منابع است.
حرمت الله رفیعی گفت: به نظر می‌رسد عواملی در کار است که اجازه نمی‌دهد سفر به عراق ارزان شود.
تولید خودروی داخلی با کیفیت مناسب و قیمت رقابتی، آرزویی دیرینه در دل های مردم/خودرو باید از یک کالای سرمایه ای به یک کالای مصرفی تبدیل شود
عطا بهرامی، کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی
تولید خودروی داخلی با کیفیت مناسب و قیمت رقابتی، آرزوی دیرینه ای است که بر دل مردم مانده است. در حالی که خودرو باید یک کالای مصرفی باشد تا آحاد و دهک های مختلف درآمدی براساس نیاز و سلیقه خودروی مورد نیاز خود را خریداری کنند، متاسفانه کج سلیقگی ها و منافع برخی از دست اندرکاران و سیاست گذاران این بازار و صنعت را انحصاری کرده است.
ایران، قدرت برتر علمی جهان در آینده /توسعه علمی کشور، منجر به قدرت افزایی در عرصه های اقتصادی و نظامی می شود
حسین کنعانی مقدم، کارشناس سیاست خارجی و امور بین الملل
کارشناس سیاست خارجی و روابط بین الملل:دستاوردهای قابل توجه در عرصه‌ تکنولوژی های نوین، ساخت موشک‌ و پهپاد نشان می دهد ایران در بعد علمی نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا توانمند است، به طوری که می‌تواند در آینده، قدرت برتر علمی جهان باشد.
آخرین مطلب
پربیننده ترین