فاطمه امیری

مقدمه:

 ایران یکی از مهمترین کشورهای جهان به لحاظ استراتژیکی و ژئوپلیتیکی است. ایران دارای سومین ذخایر نفت خام در جهان پس از عربستان سعودی و عراق و دومین دارنده ذخایر گاز جهان پس از روسیه است. موقعیت ایران در ارتباط با ایدئولوژی، عوامل جغرافیایی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی، کشور را در موقعیت خاصی از قدرت قرار داده است و می‌تواند به عنوان مجموعه اهدافی که سیاست خارجی را با موفقیت همراه می‌کند به عنوان یک ابزار مهم مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس باید گفت سیاست خارجی که براساس منافع ملی و با توجه به تغییرات و تحولات پیاپی کشور در نظام‌ها شکل می‌گیرد می‌تواند نقش بارزی در این زمینه بازی کند. وجود یک سیاست خارجی نافذ در صحنه بین‌الملل و منطقه همواره موجب تصمیمات مهم برای کشور بوده و می‌تواند بسیاری از تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند. دکتر محمود محمدی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین عضو کمیته شورای راهبردی روابط خارجی عقیده دارد که بهره‌گیری از موقعیت‌های خدادادی ایران بهترین تدبیر برای استفاده از فرصت‌ها در عرصه بین‌الملل است. دکتر محمدی که در حال حاضر نمایندگی مردم آباده در مجلس هفتم را نیز بر عهده دارد تاکید می‌کند که منافع ملی از همه چیز اولی است و باید با بهره‌گیری از توان ملی بهترین موقعیت را در سیاست خارجی به دست آورد. در این گفتگو سعی کردیم در خصوص سیاست خارجی بحثهایی را با وی داشته باشیم.

">

 فاطمه امیری

مقدمه:

 ایران یکی از مهمترین کشورهای جهان به لحاظ استراتژیکی و ژئوپلیتیکی است. ایران دارای سومین ذخایر نفت خام در جهان پس از عربستان سعودی و عراق و دومین دارنده ذخایر گاز جهان پس از روسیه است. موقعیت ایران در ارتباط با ایدئولوژی، عوامل جغرافیایی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی، کشور را در موقعیت خاصی از قدرت قرار داده است و می‌تواند به عنوان مجموعه اهدافی که سیاست خارجی را با موفقیت همراه می‌کند به عنوان یک ابزار مهم مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس باید گفت سیاست خارجی که براساس منافع ملی و با توجه به تغییرات و تحولات پیاپی کشور در نظام‌ها شکل می‌گیرد می‌تواند نقش بارزی در این زمینه بازی کند. وجود یک سیاست خارجی نافذ در صحنه بین‌الملل و منطقه همواره موجب تصمیمات مهم برای کشور بوده و می‌تواند بسیاری از تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند. دکتر محمود محمدی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین عضو کمیته شورای راهبردی روابط خارجی عقیده دارد که بهره‌گیری از موقعیت‌های خدادادی ایران بهترین تدبیر برای استفاده از فرصت‌ها در عرصه بین‌الملل است. دکتر محمدی که در حال حاضر نمایندگی مردم آباده در مجلس هفتم را نیز بر عهده دارد تاکید می‌کند که منافع ملی از همه چیز اولی است و باید با بهره‌گیری از توان ملی بهترین موقعیت را در سیاست خارجی به دست آورد. در این گفتگو سعی کردیم در خصوص سیاست خارجی بحثهایی را با وی داشته باشیم.

">

 فاطمه امیری

مقدمه:

 ایران یکی از مهمترین کشورهای جهان به لحاظ استراتژیکی و ژئوپلیتیکی است. ایران دارای سومین ذخایر نفت خام در جهان پس از عربستان سعودی و عراق و دومین دارنده ذخایر گاز جهان پس از روسیه است. موقعیت ایران در ارتباط با ایدئولوژی، عوامل جغرافیایی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی، کشور را در موقعیت خاصی از قدرت قرار داده است و می‌تواند به عنوان مجموعه اهدافی که سیاست خارجی را با موفقیت همراه می‌کند به عنوان یک ابزار مهم مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس باید گفت سیاست خارجی که براساس منافع ملی و با توجه به تغییرات و تحولات پیاپی کشور در نظام‌ها شکل می‌گیرد می‌تواند نقش بارزی در این زمینه بازی کند. وجود یک سیاست خارجی نافذ در صحنه بین‌الملل و منطقه همواره موجب تصمیمات مهم برای کشور بوده و می‌تواند بسیاری از تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند. دکتر محمود محمدی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین عضو کمیته شورای راهبردی روابط خارجی عقیده دارد که بهره‌گیری از موقعیت‌های خدادادی ایران بهترین تدبیر برای استفاده از فرصت‌ها در عرصه بین‌الملل است. دکتر محمدی که در حال حاضر نمایندگی مردم آباده در مجلس هفتم را نیز بر عهده دارد تاکید می‌کند که منافع ملی از همه چیز اولی است و باید با بهره‌گیری از توان ملی بهترین موقعیت را در سیاست خارجی به دست آورد. در این گفتگو سعی کردیم در خصوص سیاست خارجی بحثهایی را با وی داشته باشیم.

">

 فاطمه امیری

مقدمه:

 ایران یکی از مهمترین کشورهای جهان به لحاظ استراتژیکی و ژئوپلیتیکی است. ایران دارای سومین ذخایر نفت خام در جهان پس از عربستان سعودی و عراق و دومین دارنده ذخایر گاز جهان پس از روسیه است. موقعیت ایران در ارتباط با ایدئولوژی، عوامل جغرافیایی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی، کشور را در موقعیت خاصی از قدرت قرار داده است و می‌تواند به عنوان مجموعه اهدافی که سیاست خارجی را با موفقیت همراه می‌کند به عنوان یک ابزار مهم مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس باید گفت سیاست خارجی که براساس منافع ملی و با توجه به تغییرات و تحولات پیاپی کشور در نظام‌ها شکل می‌گیرد می‌تواند نقش بارزی در این زمینه بازی کند. وجود یک سیاست خارجی نافذ در صحنه بین‌الملل و منطقه همواره موجب تصمیمات مهم برای کشور بوده و می‌تواند بسیاری از تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند. دکتر محمود محمدی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین عضو کمیته شورای راهبردی روابط خارجی عقیده دارد که بهره‌گیری از موقعیت‌های خدادادی ایران بهترین تدبیر برای استفاده از فرصت‌ها در عرصه بین‌الملل است. دکتر محمدی که در حال حاضر نمایندگی مردم آباده در مجلس هفتم را نیز بر عهده دارد تاکید می‌کند که منافع ملی از همه چیز اولی است و باید با بهره‌گیری از توان ملی بهترین موقعیت را در سیاست خارجی به دست آورد. در این گفتگو سعی کردیم در خصوص سیاست خارجی بحثهایی را با وی داشته باشیم.

">

 فاطمه امیری

مقدمه:

 ایران یکی از مهمترین کشورهای جهان به لحاظ استراتژیکی و ژئوپلیتیکی است. ایران دارای سومین ذخایر نفت خام در جهان پس از عربستان سعودی و عراق و دومین دارنده ذخایر گاز جهان پس از روسیه است. موقعیت ایران در ارتباط با ایدئولوژی، عوامل جغرافیایی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی، کشور را در موقعیت خاصی از قدرت قرار داده است و می‌تواند به عنوان مجموعه اهدافی که سیاست خارجی را با موفقیت همراه می‌کند به عنوان یک ابزار مهم مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس باید گفت سیاست خارجی که براساس منافع ملی و با توجه به تغییرات و تحولات پیاپی کشور در نظام‌ها شکل می‌گیرد می‌تواند نقش بارزی در این زمینه بازی کند. وجود یک سیاست خارجی نافذ در صحنه بین‌الملل و منطقه همواره موجب تصمیمات مهم برای کشور بوده و می‌تواند بسیاری از تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند. دکتر محمود محمدی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین عضو کمیته شورای راهبردی روابط خارجی عقیده دارد که بهره‌گیری از موقعیت‌های خدادادی ایران بهترین تدبیر برای استفاده از فرصت‌ها در عرصه بین‌الملل است. دکتر محمدی که در حال حاضر نمایندگی مردم آباده در مجلس هفتم را نیز بر عهده دارد تاکید می‌کند که منافع ملی از همه چیز اولی است و باید با بهره‌گیری از توان ملی بهترین موقعیت را در سیاست خارجی به دست آورد. در این گفتگو سعی کردیم در خصوص سیاست خارجی بحثهایی را با وی داشته باشیم.

">

 فاطمه امیری

مقدمه:

 ایران یکی از مهمترین کشورهای جهان به لحاظ استراتژیکی و ژئوپلیتیکی است. ایران دارای سومین ذخایر نفت خام در جهان پس از عربستان سعودی و عراق و دومین دارنده ذخایر گاز جهان پس از روسیه است. موقعیت ایران در ارتباط با ایدئولوژی، عوامل جغرافیایی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی، کشور را در موقعیت خاصی از قدرت قرار داده است و می‌تواند به عنوان مجموعه اهدافی که سیاست خارجی را با موفقیت همراه می‌کند به عنوان یک ابزار مهم مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس باید گفت سیاست خارجی که براساس منافع ملی و با توجه به تغییرات و تحولات پیاپی کشور در نظام‌ها شکل می‌گیرد می‌تواند نقش بارزی در این زمینه بازی کند. وجود یک سیاست خارجی نافذ در صحنه بین‌الملل و منطقه همواره موجب تصمیمات مهم برای کشور بوده و می‌تواند بسیاری از تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند. دکتر محمود محمدی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین عضو کمیته شورای راهبردی روابط خارجی عقیده دارد که بهره‌گیری از موقعیت‌های خدادادی ایران بهترین تدبیر برای استفاده از فرصت‌ها در عرصه بین‌الملل است. دکتر محمدی که در حال حاضر نمایندگی مردم آباده در مجلس هفتم را نیز بر عهده دارد تاکید می‌کند که منافع ملی از همه چیز اولی است و باید با بهره‌گیری از توان ملی بهترین موقعیت را در سیاست خارجی به دست آورد. در این گفتگو سعی کردیم در خصوص سیاست خارجی بحثهایی را با وی داشته باشیم.

"> همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۱  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۰۷

 فاطمه امیری

مقدمه:

 ایران یکی از مهمترین کشورهای جهان به لحاظ استراتژیکی و ژئوپلیتیکی است. ایران دارای سومین ذخایر نفت خام در جهان پس از عربستان سعودی و عراق و دومین دارنده ذخایر گاز جهان پس از روسیه است. موقعیت ایران در ارتباط با ایدئولوژی، عوامل جغرافیایی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی، کشور را در موقعیت خاصی از قدرت قرار داده است و می‌تواند به عنوان مجموعه اهدافی که سیاست خارجی را با موفقیت همراه می‌کند به عنوان یک ابزار مهم مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس باید گفت سیاست خارجی که براساس منافع ملی و با توجه به تغییرات و تحولات پیاپی کشور در نظام‌ها شکل می‌گیرد می‌تواند نقش بارزی در این زمینه بازی کند. وجود یک سیاست خارجی نافذ در صحنه بین‌الملل و منطقه همواره موجب تصمیمات مهم برای کشور بوده و می‌تواند بسیاری از تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند. دکتر محمود محمدی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین عضو کمیته شورای راهبردی روابط خارجی عقیده دارد که بهره‌گیری از موقعیت‌های خدادادی ایران بهترین تدبیر برای استفاده از فرصت‌ها در عرصه بین‌الملل است. دکتر محمدی که در حال حاضر نمایندگی مردم آباده در مجلس هفتم را نیز بر عهده دارد تاکید می‌کند که منافع ملی از همه چیز اولی است و باید با بهره‌گیری از توان ملی بهترین موقعیت را در سیاست خارجی به دست آورد. در این گفتگو سعی کردیم در خصوص سیاست خارجی بحثهایی را با وی داشته باشیم.