صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۴۶۶
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی موفقیت و کسب مدال طلا توسط تیم المپیاد نجوم را تبریک گفت.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی در پی موفقیت و کسب مدال طلا توسط تیم المپیاد نجوم نوشت: موفقیت تحسین برانگیز، تیم المپیاد نجوم و دستاورد درخشان آنان در کسب ۵ مدال طلا و رتبه نخست جهانی، در هفدهمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک، نشان از ظرفیت‌های متراکم نیروی انسانی مستعد در ایران اسلامی داشته و موجب خرسندی آحاد ملت گردید.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: انبساط در علم و جسم یک فضیلت برجسته در دیدگاه الهی است؛ بر همین اساس درخشش مسرت بخش و امیدآفرین جوانان عزیز در تیم المپیاد نجوم یکی از ارکان اصلی علم نافع و تأثیرگذار محسوب می‌شود.

سردار سلامی بیان کرد: اینجانب کسب این موفقیت و درخشش قابل توجه را به دانش‌آموزان سختکوش، مربیان زحمتکش، همراهان و حامیان و خانواده عزیز آنان و جامعه بزرگ معلمان و دانش‌آموزان فرهیخته ایران اسلامی تبریک گفته و برای این سرمایه‌های انسانی و علمی گران‌بها و ارزشمند، سلامتی و سربلندی در تمامی عرصه‌های علمی و فرهنگی آرزومندم.

تیمِ المپیاد نجومِ دانش آموزی ایران با کسب ۵ نشانِ طلا، مقام نخستِ هفدهمین المپیاد جهانیِ نجوم و اختر فیزیک را از آن خود کرد. آریا کرداری، آروین رسولزاده، حنانه خرمدشتی، محمدمهدی کشاورزی و علی نادری لردجانی اعضای تیم دانش آموزی ایران بودند که موفق به کسب جام رتبه نخست برای کشورمان شدند.

این مسابقات به میزبانی سازمان IOAA از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور در برزیل برگزار شد و بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز از ۵۷ کشور جهان در این مسابقات شرکت کردند.

منبع: ایرنا