سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۴۹۹
جمعی از احزاب اصلاح طلب که به نوعی به آن ها احزاب خط امامی هم می گویند به دیدار معاون اول رئیس جمهور رفتند.

«جمعی از احزاب اصلاح طلب که به نوعی به آن ها احزاب خط امامی یا احزاب اصلاح طلب معتدل می‌شود گفت، به دیدار عارف معاون اول رئیس جمهور رفتند.»

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ضمن اعلام این خبر گفت: جمعی از این احزابی که گفتم به دیدار آقای عارف معاون اول رئیس جمهور رفتیم.

وی افزود: بعضی از اعضای این جلسه از احزاب عضو جبهه اصلاحات بودند، و برخی از آنها عضو جبهه اصلاحات نبودند و در رابطه با مسائل مختلف کشور و دغدغه‌هایی که در بین مردم هست سخنانی در این جلسه بیان کردند.

حکیمی پور در ادامه گفت: در این نشست نکاتی در رابطه با بحث کارآمدی دولت مطرح شد و همه رفقا موضوعات خودشان را بیان کردند. آقای عارف هم نقطه نظرات خودشان را گفتند و پاسخ دوستان را دادند، و به نظر بنده این ارتباطات کمک می‌کند برای تعامل بیشتر احزاب با بدنه دولت و اتفاق خوبی است.

وی در ادامه گفت: در این جلسه در رابطه با مباحث انتصابات و مسئولیت‌ها هم در دولت نکاتی مطرح شد و دغدغه‌های عمومی مردم گفته شد و ما گفتیم که آماده کمک به دولت هستیم و دنبال عنوان و منصب و این مسائل نیستیم و صرفا به فکر موفقیت دولت هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: این جلسه با حضور حزب اراده ملت، حزب جمهوریت، حزب تدبیر و توسعه، حزب مردم سالاری، حزب وحدت و همکاری با حضور دوستانی چون حجت الاسلام منتجب نیا، آقای کواکبیان، آقای باقرزاده و آقای رهامی برگزار شد.

وی تصریح کرد: احزاب اصلاح طلبی که در این جمع حضور داشتند تاکید داشتند که این جلسات ادامه دار باشد.

وی افزود: ما به فکر عنوان و تشکیل جبهه و این گونه مسائل نیستیم، و همچنین به دنبال اختلاف هم با جبهه اصلاحات نیستیم کار خودمان را در سکوت با نگاه حزب محوری پیش می‌بریم. و فقط نقدمان به حضور اشخاص حقیقی در جبهه اصلاحات است ولی روی دیگر مسائل با یکدیگر همفکری داریم و دنبال نام و نشان و اینگونه مسائل نیست.

رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی نیز درباره دیدار جمعی از دبیران کل احزاب اصلاح طلب خط امامی با محمد رضا عارف گفت: بر طبق برنامه ریزی قبلی اینجانب از سوی جمعی از احزاب اصلاح طلب مأموریت یافتم تا دیداری را با معاون اول رئیس جمهور هماهنگ کنم. در خلال این پیگیری ها هفته گذشته خود آقای عارف با بنده تماس گرفتند و بنا شد که روز شنبه دیداری با ایشان در دفتر معاون اول رئیس جمهور داشته باشیم.

وی افزود: در این جلسه اینجانب مطالبی را درباره دولت چهاردهم مطرح کرده و گفتم که آقای رئیس جمهور بعضاً از وزرایی استفاده کرده اند که مورد رضایت نخبگان، مردم و اصلاح طلبان نیستند و این در تضاد با اصل وفاق ملی است. ما محدودیت های آقای پزشکیان را می دانیم؛ اما سؤال اینجاست که چرا لیست افرادی که ما برای کابینه به درخواست خود ایشان برایشان ارسال کردیم، مورد بررسی قرار نگرفته است.

منتجب نیا ادامه داد: از دیگر مباحثی که توسط بنده در این جلسه مطرح شد آن بود که نباید دست وزرا در انتخاب مدیران و معاونانشان کاملاً باز باشد و باید نظارتی توسط رئیس جمهور و معاون اول ایشان وجود داشته باشد تا برخی افراد نتوانند هر کسی را که خواستند بر حسب سلیقه روی کار بیاورند و به دولت و وفاق ملی آسیب برسانند. آقای عارف نیز تأیید کردند که دراینباره تدابیری اندیشیده شده و فرآیند انتخاب مدیران و معاونان در وزارتخانه ها باید ابتدا به تأیید برسد. در ادامه جلسه آقایان محسن رهامی، مصطفی کواکبیان، احمد حکیمی پور، محسن باقرزاده و سیدعلی موسوی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.