صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۵۸۲
سازمان هواشناسی از جو آرام در اکثر مناطق کشور طی ۵ روز آینده خبر داد و برای جنوب شرق هشدار سطح نارنجی وقوع طوفان حاره‌ای صادر کرد.

بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 5 روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی برقرار است.

امروز در جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان و فارس افزایش ابر،‌گاهی رگبار، رعدوبرق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

در شرق دریای عمان بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد و شرق دریای عمان مواج و طوفانی می‌شود.

طی 5 روز آینده در نیمه شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید،‌گاهی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز صاف تا ابری در بعدازظهر افزایش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز پایتخت 33 درجه بالای صفر خواهد بود.    

توصیف سامانه: سامانه کم فشار فصلی در فاصله حدود 850 کیلومتری سواحل چابهار    

این سامانه تقویت شده و بر اساس پیش بینی مدل های جوی عصر جمعه امکان تقویت و تبدیل شدن به طوفان حاره ای را دارد. با بررسی مدل های فعلی مسیر حرکت آن به سمت غرب و شمال غرب و در روز شنبه مناطق شرقی دریای عمان است و سپس یکشنبه به سمت جنوب غرب تغییر مسیر خواهد داد و طی روزهای شنبه و یکشنبه وضعیت متلاطم و طوفانی پیش‌بینی می‌شود

زمان پایان: اواخر وقت یکشنبه 1403/06/11

نوع مخاطره: رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا

منطقه اثر: دریای عرب و مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس

اثر مخاطره: احتمال خسارت به کشتی ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری و خسارت به تأسیسات ساحلی، خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک ، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: خودداری از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در دریای عرب و دریای عمان، انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن، منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی، پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان.