صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۶۱۶
رئیس قوه قضاییه گفت: امروز برای رفع مشکلات کشور نیاز به وحدت، همدلی و همبستگی داریم.

 حجت الاسم غلامحسین محسنی اژه‌ای روز یکشنبه در کنگره یک صد و نهمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در شهر دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر اظهار کرد: اگر چه اختلاف نظرهایی در کشور وجود دارد اما میزان اشتراک ها بیشتر است و از این توان می توان برای رفع مشکلات کشور پیشبرد اهداف نظام اسلامی استفاده کرد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت داخلی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرده و تحریم‌ها را حنثی کنیم که در این خصوص کارگزاران نظام اسلامی تکلیف سنگینی بر عهده دارند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مردم مستحق هر نوع خدمت بی منت هستند ، اگر این فرصت را از دست دهیم، بیشترین کسی که ضرر می‌کند خود ما هستیم و باید هر خدمتی که می‌توانیم را انجام دهیم.

محسنی اژه ای ادامه داد: وظیفه داریم به مانند شهدا که با ایمان، وظیفه شناسی، زمان شناسی، بصیرت و با مردم بودن و مبارز شدن از این خاک، میهن و نظام حراست کردند برای دشمن شناسی و رفع مشکلات مردم اقدام کنیم.

وی گفت: امروز ما در مقابل شهیدان از جمله شهید رئیسعلی دلواری وظیفه بزرگی برای شناسایی اهداف دشمن و مقابله با آنها با وحدت و اتحاد داریم.

امنیت و آرامش امروز مرهون خون شهدا و ایثارگران است

محسنی اژه‌ای ادامه داد: امنیت و آرامش امروز مرهون خون شهدا و ایثارگران است و برگزاری این نوع کنگره ها برای این است که فراموش نکنیم برای آن چه به دست آورده‌ایم خون های پاکی برای به به زمین ریخته شده است.

وی ادامه داد: شهید رئیسعلی دلواری، شهدای خدمت، شهدای دفاع مقدس و دیگر شهدا زنده و برای حیات ما موثر هستند و مقام شفاعت برای دیگران به شمار می روند.

رئیس عدلیه یادآور شد: در مقابل خون شهدا وظیفه‌ای سنگین بر عهده داریم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش آگاهی بخشی اربعین در هوشاری و بیداری مردم دنیا گفت: بالاترین مقام را خداوند به امام حسین(ع) عطا کرد و شاهد اثرات ماندگار قیام امام حسین هستیم که تا همیشه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و بشریت بارها تلاش کردند جلوی این حرکت بزرگ را بگیرند ولی نتوانسته‌اند.

تبعیت از ولایت فقیه ضروری و اجتناب ناپذیر است

محسنی اژه‌ای یادآور شد: تبعیت از ولایت فقیه برای انتخاب مسیر صحیح، ضروری و اجتناب ناپذیر است و باید مسیر را با بصیرت و بر اساس زمان‌شناسی انتخاب کنیم. 

وی با بیان اینکه برای استقلال کشور تلاش‌های زیادی صورت گرفته و خون‌های زیادی ریخته شده است خاطرنشان کرد: تعقل وجه تمایز انسان با دیگر حیوانات است و خداوند مسیر صحیح و اشتباه را به ما نشان داده است که باید راه صحیح را انتخاب کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: زمان شناسی یکی از ویژگی‌های برجسته شهدا است و باید به مانند شهدا، دشمن‌شناس باشیم و با دانستن مسیرهای ورود و شناسایی برنامه‌های شیطانی آنان، بر اساس زمان شناسی، بصیرت و دشمن‌شناسی وارد عمل شویم.

اژه‌ای با اعلام این که امروز اجانب در خلیج فارس نیستند ولی قشون‌کشی فرهنگی کرده‌اند، گفت: دشمنان هرگز دست از دشمنی خود برنمی‌دارند و ما وظیفه داریم راهی که شهدا رفتند را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: امروز نیازی نیست در جبهه نظامی بجنگیم و بلکه باید در عرصه فرهنگی مبارزه کنیم و به دشمن اجازه ندهیم که دشمن به مقاصد خود دست یابد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مجاهدت های سرداران اسلام و به ویژه شهید سردار سلیمانی، بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی کسی نبود که فقط در عرصه نظامی بجنگد بلکه در دفاع از مظلوم، در عرصه فرهنگی، سیاسی و تبیینی نیز ورود و هیچگاه صحنه را خالی نمی‌کرد.

آزادی ۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد

وی با موافقت با پیشنهادت عفو برای تعدادی از محکومان استان بوشهر، بیان کرد: امروز شاهد آزادی ۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک مردم هم نوع استان بوشهر هستیم و برای ۳۰۰ نفری که لیست آزادی آنها داده شده نیز بررسی لازم با نگاه ارفاقی انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا