صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵  ، 
شناسه خبر : ۳۶۵۴۱۱
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اصابت موشک به اسرائیل غاصب در جریان طوفان الاقصی قلب استکبار را مجروح کرد.

سردار سرلشکر «حسین سلامی» پیش‌ازظهر امروز، سه‌شنبه، در همایش پیشکسوتان، رزمندگان، پایوران و بسیجیان استان اردبیل که در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز ولادت باسعادت حضرت ختمی‌مرتبت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: اردبیل سرزمین ستاره‌های درخشان و مهد ترویج تشیع و عشق به اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت عباس(ع) است.

وی با بیان اینکه دینداری عمیق، زندگی را طاهر و معطر می‌کند، گفت: در هشت سال جنگ نابرابر همه قدرت‌های سلطه‌گر می‌خواستند ملت ایران را از انقلاب جدا کنند و اسلام را شکست دهند و نور الهی را خاموش کنند، اما ملت ما با تأسی از مکتب عاشورا همه قدرت‌ها را شکست دادند.

سلامی تأکید کرد: دشمنان با وجود شکست‌های پی‌درپی عبرت واقعی و درس حقیقی را در مفهوم کامل آن نگرفته‌اند و تاریخ نیز نتوانسته است دشمنان را درست ادب کند و آنها را از قدرت نهفته در پیکره امت اسلام آگاه کند.

وی با ابراز اینکه همه دشمنان آمده بودند تا از اسلام و انقلاب اسلامی انتقام بگیرند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام می‌خواستند ثابت کنند که بدون تکیه بر قدرت‌های بزرگ و شیطان استقلال مفهومی روی کاغذ است و اسلام چیزی در درون قلب‌ها است، اما علی‌رغم فتنه‌افروزی‌ها و توطئه‌های روزافزون در نهایت خودشان تحقیر شدند و شکست خوردند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اسلام درون قلب‌هاست، گفت: دشمنان با تجسم حمایت در زمین می‌خواستند با حاکمیت خداوند متعال بجنگند، اما شکست خوردند.

وی خصوصیات شیطان را متذکر شد و گفت: وسوسه و برگشت از مهمترین خصوصیات شیطان است و شیطان با برگشت‌های خود به میادین همواره درصدد جبران شکست‌ها و ناکامی‌هایش است، بنابراین دشمنان آمده بودند تمرکز خود را بر قلب اسلام، یعنی ایران قرار دهند، عمق خاک ما را در 8 سال دفاع مقدس مورد هدف قرار دادند و آتش از کشورهای مختلف می‌بارید.

سردار سلامی با اشاره به ایثار و فداکاری شهدا، تصریح کرد: شهدا با ایثار بهترین دارایی خود یعنی جانشان، ترس را در ملت ایران از بین بردند و سیطره نظامی را تا ابد از صفحه ذهن دشمنان ایران خارج کردند.

وی عملیات وعده صادق را یادآور شد و بیان کرد: اصابت موشک به اسرائیل غاصب، قلب استکبار را مجروح کرد و در همین حین مردم با حضور در خیابان‌ها جشن گرفتند در حالی که خوب می‌دانستند این سیلی بوی جنگ می‌دهد، اما ملت ایران ثابت کردند که از جنگ هراسی ندارند و نشان دادند که ملت زمانی بزرگ و قوی می‌شود که از دشمن و جنگ نترسد و همین عاملی است که دشمن به فکر جنگ نیفتد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با اعلام اینکه "ایران سلاح‌های قدرتمندی دارد، ولی تکیه اصلی ما به ایمان، قرآن و ولی‌امر ماست."، اضافه کرد: قدرت بازدارندگی به‌خلاف تصورها مربوطه به قلب‌هاست و دشمن تنها با اتکا به سلاح‌ها به میدان جنگ می‌آید، اما این روحیه شهادت‌طلبی است که در دل دشمنان ما وحشت می‌اندازد و عنصر اصلی پیروزی ما در هر صحنه است.

وی با ابراز اینکه شهادت‌طلبی یک فرهنگ مستمر و جاری است، گفت: شهادت‌طلبی حقیقت جریان‌یافته در پیکره معنوی ماست.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: شهادت عنصر اصلی قدرت ما و مهمترین عامل پیروزی در همه صحنه‌ها است.

وی با اشاره به سیاست‌های استکبار بعد از جنگ تحمیلی ادامه داد: همه سیاست‌های دشمنان بعد از جنگ تحریم همه‌جانبه بود تا با اعمال فشار حداکثری به اهداف خود برسد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: تحریم‌های دشمنان صرفاً بیان یک تهدید نبود، بلکه دشمنان عملاً در گستره جهانی ایران را مورد شدیدترین تهاجمات قرار دادند، چرا که فکر می‌کردند ایران در برابر فشارهای اقتصادی، سیاسی و جنگ روانی درهم می‌شکند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر قدرتی غیر از قدرت متکی به اسلام و قرآن در برابر این تحریم‌ها قرار می‌گرفت حتی خود آمریکا در همان سال اول تحریم درهم می‌شکست، اما ملت ایران با روح مقاومت برگرفته از مکتب عاشورا ثابت‌قدم پیش رفت و از مرز تحریم‌ها عبور کرد و آنها را کم‌اثر و بی‌اهمیت کرد.

سردار سلامی به سازندگی‌ها و پیشرفت‌های کشور در همه عرصه‌ها آن هم در شدیدترین تحریم‌ها و فشارها اشاره کرد و گفت: این همه پیشرفت، عمران و آبادانی نشان از نو شدن و مدرن شدن است، کشوری که در اوج تحریم ماهواره به فضا می‌فرستد، بیماری کرونا را با داشته‌های خود کنترل می‌کند و هر روز پدیده‌های نوآورانه رونمایی می‌کند، بیمارستان، پل، جاده، نیروگاه و پالایشگاه  افتتاح می‌کند، این تحقق وعده الهی است.

وی با یادآوری فتنه اخیر استکبار در به‌کارگیری تکفیری‌ها برای مقابله با اسلام گفت: دشمنان اسلام با همه قدرت و توانشان در دولت‌سازی ناکام ماندند و همه افتخاراتشان در به‌جای گذاشتن تجهیزات نظامی میلیاردی در عراق و سوریه و افغانستان شد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران بیان کرد: دشمن در عراق، سوریه، یمن و لبنان شکست خورد و به‌گفته خود مسئولان آمریکایی 85 میلیارد دلار سلاح در افغانستان به‌جای گذاشتند، ولی امروز در قطعه‌ای بی‌دفاع در غزه به کشتن کودکان و دفن زنان در آوارها روی آورده‌اند و آن را پیروزی می‌دانند.

وی تصریح کرد: آنها می‌خواستند ایران عزیزمان را در محاصره و انزوا ببرند، اما امروز در جامعه جهانی چهره‌ای کریه دارند و از ما می‌خواهند حمله خفیف و خویشتن‌داری پیشه کنیم.

سردار سلامی در پایان سخنان خود با اظهار اینکه قله‌های پیشرفت هر روز در حال فتح است، تأکید کرد: ما باید سر و جانمان را برای ملت فدا کنیم و تا سرحد جان تلاش کنیم تا آنچه ملت ما به آن شایسته هستند، برسند.