حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸  ، 
شناسه خبر : ۳۶۵۴۱۳
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام از ورود ۳۴ پیکر خونین بال دفاع مقدس به مهران در هفته آینده خبر داد و گفت: تمام یادمان های دفاع مقدس در استان امسال تکمیل خواهد شد.

سرهنگ پاسدار محمد حسین فولادی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: 34 پیکر شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس روز پنجشنبه پنجم مهرماه مورد استقبال مردم شهرستان مهران قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به وجود 95 شهید گمنام در استان افزود: بیش از 46 یادمان شهید گمنام در استان وجود دارد که تا پایان سال جاری تمام یادمان های دفاع مقدس تکمیل خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از پشتیبانی های امام جمعه، گفت: بخشی از توجه بدنه اداری استان و کشور، در این حوزه از طریق این مطالبات نماینده‌ ولی فقیه در استان به ما سوق داده شد. 

فولادی با بیان اینکه در بحث ارتباط با مجامع علمی و آموزش درس دفاع مقدس به عنوان درس الزامی در سطح دانشگاهها شد، افزود: شورای انقلاب فرهنگی به این نتیجه رسید که این درس در در تمام دانشگاه‌ها الزامی شود.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام با اشاره به ضرورت درس آمادگی دفاعی در کتب درسی دانش آموزان، گفت: این درس در گذشته به عنوان یک درس سمبلیک و بی اثر تبدیل شده بود و معلمی که واحد و درسی برای او نبود ارائه این درس را به او دادند.

فولادی با اشاره به اینکه حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس می تواند، ارزشها و مولفه های انسان ساز که مانند دانشگاه و مکتب انسان ساز عمل می کند را به جامعه دانش آموزی تسری دهد، افزود: امیدواریم با حضور این عزیزان ارتباطات عمیقی در این راستا ایجاد شود، تا شاهد وقایعی چون سال 1401 نباشیم، چرا که جامعه دانش آموزی افتخار انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هستند.