صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۵۹۳۸
به عنوان مثال احتمالا شاهد ورود جدی حوثی‌‌‌های یمن و نیروهای مقاومت عراق خواهیم بود که توانمندی‌‌‌های خوبی دارند و می‌توانند در این جنگ اثرگذاری خود را داشته باشند.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

داود احمدزاده، کارشناس مسائل خاورمیانه نیز درباره ترور رهبر حزب‌‌‌الله لبنان گفت: «سید‌حسن نصرالله یک شخصیت برجسته هم در لبنان، هم در محور مقاومت و هم در کل منطقه بود که رهبری محور مقاومت را علیه رژیم صهیونیستی بر عهده داشت. بنابراین شهادت ایشان می‌تواند از نظر تشکیلاتی و سازماندهی محور مقاومت، ضررهایی را به حزب‌الله و محور وارد کند.»

 وی باتوجه به کادرسازی‌‌‌هایی که حزب‌‌‌الله انجام داده، تشریح کرد: «رهبری محور مقاومت به‌رغم شخصیت برجسته و بالای سید‌حسن، منحصر به فرد نبوده و در این شرایط انتظار می‌رود شخص دیگری که لیاقت رهبری محور مقاومت را داشته باشد، این سمت را بر عهده بگیرد. در این بین محور مقاومت توانایی خود را برای احیای مجدد و مقاومت علیه اسرائیل نشان داده است.»

احمدزاده در پاسخ به اینکه بعد از شهادت سیدحسن نصرالله، استراتژی محور مقاومت و حزب‌الله چه خواهد بود، گفت که در این رابطه نکته اساسی این است که اگر اسرائیل بخواهد به صورت زمینی به جنوب لبنان حمله کند، با توجه به تجربه تاریخی قبلی یعنی تجربه سال ۱۹۸۱ این اقدام تجاوزکارانه می‌تواند رویارویی مستقیم با نیروهای حزب‌الله را به دنبال داشته باشد. به گفته این کارشناس، توانمندی‌‌‌های حزب‌الله در جنگ‌های زمینی و چریکی آشکار است و این جریان مقاومتی می‌تواند توانمندی خود را در مقابله با رژیم صهیونیستی نشان دهد.

وی ادامه داد: «از سوی دیگر شهادت سید‌حسن نصرالله می‌تواند انسجام درونی محور مقاومت را بیش از گذشته تقویت کند. با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر پاسخ همه کشورهای مسلمان و به‌خصوص محور مقاومت به شرارت‌‌‌های اخیر رژیم صهیونیستی در حمله و ترور فرماندهان محور مقاومت می‌توانیم شاهد تقویت برخی جبهه‌‌‌ها در منطقه باشیم. به عنوان مثال احتمالا شاهد ورود جدی حوثی‌‌‌های یمن و نیروهای مقاومت عراق خواهیم بود که توانمندی‌‌‌های خوبی دارند و می‌توانند در این جنگ اثرگذاری خود را داشته باشند.»