بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴  ، 
شناسه خبر : ۳۶۵۹۵۸
پس از ترور رهبر حزب‌الله؛
شبکه «ان‌بی‌سی‌نیوز» مدعی شد که پس از ترور دبیرکل حزب‌الله در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت، آمریکا گزینه افزایش حضور نظامی در خاورمیانه را مدنظر قرار داده است.

به نقل از راشاتودی، شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی‌نیوز به نقل از دو منبع که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شد که به‌دنبال ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت، واشنگتن قصد دارد تا حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دهد.

به ادعای این دو مقام آمریکایی، ارتش این کشور گزینه‌های خود به منظور اعزام نیروهای بیشتری به منطقه را در اختیار لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا قرار داده است. همچنین به گفته این منابع، آستین این گزینه‌ها را با جو بایدن، رئیس جمهور و مقامات امنیتی این کشور در میان گذاشته است. ان‌بی‌سی‌نیوز نوشته که گرچه هنوز تصمیم فوری دراین‌باره اتخاذ نشده اما آستین برای اعزام نیروی اضافی به منطقه اختیار دارد.

پنتاگون اوایل ماه جاری با هدف تقویت حضور نظامی در خاورمیانه در بحبوحه تنش‌ها میان حزب‌الله و اسرائیل، اقدام به اعزام نیرو به منطقه کرد. به نوشته ان‌بی‌سی، در حال حاضر حدود ۴۰ هزار نیروی آمریکایی شامل بیش از ۱۰ ناو جنگی در منطقه حضور دارند.

مقامات آمریکایی به این شبکه گفته‌اند که پنتاگون این تعداد نیروی اضافی را برای مقابله با چالش‌های احتمالی کافی می‌پندارد اما ممکن است در بخش پدافند هوایی و سایر توانمندی‌ها، اصلاحات و تغییراتی اعمال کند. همچنین به نوشته این رسانه، واشنگتن آماده است تا در صورت لزوم، شهروندان آمریکایی را از منطقه تخلیه کند.

به‌دنبال شهادت سیدحسن نصرالله در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به بیروت، تنش ‎ ها در خاورمیانه تشدید شده است. تل‌آویو طی هفته‌های اخیر در حملات وحشیانه که با انفجار پیجرها و تجهیزات ارتباطی اعضای حزب‌الله و همچنین غیرنظامیان آغاز شد، چندین فرمانده نظامی مقاومت اسلامی لبنان را ترور کرده است.

حزب‌الله لبنان در پی ترور سیدحسن نصرالله، متعهد شد که «جهاد علیه دشمن را در حمایت از غزه و فلسطین ادامه خواهد داد.»

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پی شهادت دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان در پیامی اعلام کردند که «ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد.»

مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، به واشنگتن پست گفته‌اند که دولت جو بایدن خود را برای تشدید تنش آماده می‌کند و اضافه کردند که «پیش‌بینی آنچه در روزهای آتی ممکن است رخ دهد، دشوار و عمده تهدید نیز خطر پاسخ ایران به ترور است.»