صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۰۲۶
هشدار به رژیم صهیونیستی درباره ترور فرماندهان مقاومت لبنان

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» در مطلبی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله که جان بسیاری از غیرنظامیان را گرفته، این راهبرد را پرخطر و دارای نقایص فراوان توصیف کرد. این شبکه تلویزیونی نوشت: «اسرائیل و حزب‌الله در نزدیک به یک سال گذشته از جنگ غزه، به طور پیوسته در حال تبادل آتش بوده‌اند، اما در هفته گذشته تل‌آویو تصمیمی دیگر گرفته و حملات علیه این گروه را به شیوه‌ای چشمگیر افزایش داده است.»

سی‌ان‌ان افزود: «رهبران رژیم صهیونیستی ادعا دارند که آنها به دنبال «تشدید تنش با هدف کاهش تنش» هستند، تا به این ترتیب طرف مقابل را به راه حل دیپلماتیک وادار کنند. شاید این روشی برای فریب آمریکا به عنوان متحد تل‌آویو باشد تا باور کند که راه حل دیپلماتیک، همچنان هدف اسرائیل است؛ اما هرچه میزان آسیب‌های وارد شده به حزب‌الله در حملات اخیر شدت یابد، احتمال موفقیت اسرائیل بیشتر می‌شود. بر اساس استدلال نویسنده، یک جنگ زمینی تمام‌عیار میان ارتش خسته اسرائیل و حزب‌الله، به عنوان یک گروه با تجربه و خشمگین در جنوب لبنان، می‌تواند برای کابینه نتانیاهو فاجعه‌بار باشد و این دقیقاً همان چیزی است که حزب‌الله در آن استاد است و انتظارش را می‌کشد.»

نگارنده سپس می‌افزاید: «شاید نتانیاهو به دلایلی فکر کند که می‌تواند حزب‌الله را بمباران کند و آنقدر به آن آسیب بزند تا تغییر کیفی در ساختار این گروه ایجاد کند؛ اما جنگ‌ها هرگز به همین جا ختم نمی‌شوند. حزب‌الله دوباره خود را بازسازی خواهد کرد، زیرا این گروه بر پایه کشور لبنان و شیعیان آن بنا نهاده شده است. به باور نویسنده، درسی که ناتو اندک اندک در افغانستان آموخت، در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد: «کشتن فرماندهان بی‌پایان آنها را نابود نمی‌کند، بلکه جانشینان خشمگین‌تری برجای می‌گذارد.»»