تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۰۵۷
سفیر پيشين ایران در لبنان گفت: در طول یک سال گذشته ما قدرت محور مقاومت را عملاً به چشم خود دیده‌ایم که چگونه در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است و در جنگ‌های فرسایشی، رژیم صهیونیستی را در یک بن‌بست نظامی، سیاسی و امنیتی قرار داده است.

احمد دستمالچیان سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در ضاحیه لبنان توسط رژیم صهیونیستی، درباره آینده حزب‌الله لبنان، گفت: حزب‌الله لبنان دستاوردهای زیادی داشته و توأم با پیروزی‌ها و شکست‌هایی بوده که در طول این سالیان نشان داده که می‌تواند با استحکامی که دارد، قدرت درونی خود را بازسازی کند.

وی با تأکید بر اینکه ساختار درونی حزب‌الله لبنان به شکلی است که با شهادت فرماندهان از نظر سازمانی دچار مشکل نمی‌شود، اظهار کرد: بهترین نمونه آن، شهادت جناب سید عباس موسوی، دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان است که پس از شهادتش همه درباره سرنوشت حزب‌الله سوال می‌کردند، اما دیدیم که یک فرد قوی‌تر، محکم‌تر و با مدیریت عالی‌تری پس از او، بر سر کار آمد و فرماندهی و دبیرکلی حزب‌الله لبنان را به عهده گرفت.

سفیر پیشین ایران در لبنان با بیان اینکه شهید حسن نصرالله سازمان و استحکام حزب‌الله را حفظ کرد و توسعه داد، گفت: حفظ قدرت درونی سازمان حزب‌الله توسط شهید سید حسن نصرالله منجر به فتوحات بزرگی نظیر سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ میلادی شد.

دستمالچیان، حزب‌الله لبنان را یک سازمان کاملاً مردمی و تشکیلاتی و از همه مهمتر عقیدتی و ایمانی دانست و افزود: هیچ‌وقت نمی‌شود یک جریان فکری و مکتب را با یک یا چند فرمانده از بین برد، بلکه این شهادت‌ها باعث رویش بیشتر پایه‌هایی می‌شود که بهتر از گذشته می‌توانند سکان محور مقاومت را به عهده بگیرند.

وی ادامه داد: گرچه شهادت شهید سیدحسن نصرالله ثلمه‌ و آسیبی به سازمان حزب‌الله وارد کرد، اما با توجه به بنیان‌های اساسی که در این سازمان گذاشته شده، بدون شک جانشین سید حسن نصرالله می‌تواند این مسیر را به خوبی ادامه دهد و هدایت کند.

سفیر پیشین ایران در لبنان با تأکید بر اینکه حزب‌الله لبنان همچنان قدرت و قوت قبلی خود را دارد و با شهادت یک فرمانده نبرد پایان نیافته است، گفت: با شهادت شهید حسن نصرالله، چیزی از بنیان‌های نظامی حزب‌الله کم نشده و همین نشان می‌دهد که حزب الله توانایی‌ها و استعدادهای خودش را حفظ کرده است و بدون شک حزب‌الله الآن در مبارزه، مصمم‌تر از گذشته است و یک جوشش و غلیان مردمی هم پشت سر آن وجود دارد.

دستمالچیان اضافه کرد: حمایتی که مردم لبنان از حزب‌الله دارند، قطعاً بیش از گذشته است و حزب‌الله می‌تواند با توجه به این پشتوانه مردمی، مبارزات بزرگ را ادامه دهد و قطعاً منجر به پیروزی‌هایی در آینده نه چندان دور خواهد شد و محور مقاومت به مسیر خودش ادامه خواهد داد.

وی همچنین اتحاد جبهه مقاومت را بیش از گذشته دانست و گفت: قطعاً اگر روزی در سال ۲۰۰۶، حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه تنها جنگید و کمر رژیم صهیونیستی را در آن زمان شکست، امروزه محور مقاومت بیش از گذشته تقویت شده و دارای سازمان و تشکیلات منسجمی است و یک لشکر انبوهی از عاشقان شهادت در سوریه، عراق، یمن و سایر نقاط دنیا آماده حمایت از محور مقاومت هستند.

سفیر پیشین ایران در لبنان با تأکید بر اینکه محور مقاومت امروزه یک محور گسترده است و در صحنه فعال عمل می‌کند، اظهار کرد: در طول یک سال گذشته ما قدرت محور مقاومت را عملاً به چشم خود دیده‌ایم که چگونه در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است و در جنگ‌های فرسایشی، رژیم صهیونیستی را در یک بن‌بست نظامی، سیاسی و امنیتی قرار داده است.

دستمالچیان در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک محور مقاومت الان بیش از گذشته برای مبارزه انگیزه پیدا کرده است و با قدرت و صلابت بیشتری در میدان ظاهر می‌شود و صهیونیست‌ها خواهند دید که چه آسیب بزرگی از ناحیه حزب‌الله به آنها وارد خواهد شد.