صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۲۸۸
مصلی تهران جای سوزن انداختن نبود و حضور باشکوه مردم از ساعات ابتدایی روز جمعه خبر از یک اتفاق باشکوه داشت، مگر چه خبر است؟ نماز جمعه امروز سیزدهم مهرماه به امامت مقام معظم رهبری برگزار شد.
پایگاه بصیرت / گروه سياسي/ مليحه زرين‌پور

نمازی که پس از حمله موشکی ایران به گستاخی اسرائیل به تلاویو و شلیک ۲۰۰ موشک همزمان که ۹۰ درصد آن به اهدافش اصابت کرد، نماز جمعه نصر نام گرفت. نمازی که همزمان به زبان عربی در تلویزیون های لبنان و چند کشور دیگر برای مردم پخش شد تا همه امت واحده اسلام که حالا پس از حمله موشکی ایران به قلب سرزمین های اشغالی امت مسلمان را بیش از همیشه با هم همراه و متحد کرده است و سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را چه در داخل و چه بیرون از مرزهای جغرافیایی چندین برابر کرده است، با هم به رهنمودهای رهبر فرزانه و حکیم انقلاب گوش فرا دهند. 
حالا مردم مسلمانی که از حاکمان عربی خود برای نابودی جرثومه فساد منطقه یعنی اسراییل جنایتکار ناامید شده بودند امید تازه ای گرفته و همراه امت واحده اسلام وارد میدان مبارزه شده اند تا یکصدا وارد مسیری شوند که نتیجه اش نابودی غده سرطانی صهیونیسم است.

سیاستی به نام اتحاد

مقام معظم رهبری در نماز جمعه سیزدهم مهر که پس از عملیات موفقیت آمیز وعده صادق ۲ برگزار شد به ایراد سخنانی پرداخت که مخاطب آن نه مردم انقلابی همیشه در صحنه ایران اسلامی بلکه همه مردم مسلمان و حتی غیرمسلمان اما آزاده دنیا بودند.

ایشان در سخنانی با اشاره به آیه همبستگی مسلمانان در قرآن که همان آیه ۱۰۳ سوره آل عمران « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» است عنوان کردند سیاست قرآن این است که ملت های مسلمان با هم پیوستگی داشته باشند.

ایشان در حقیقت به همان سلاحی اشاره می کنند که اگر مسلمانان با هم آن را بردارند هیچ حریفی را یارای مقابله با آن نیست، سلاحی به نام اتحاد و همبستگی‌. همان سلاحی که سالهای سال است دشمن در تلاش است به عناوین مختلف آن را از میان بردارد و با ایجاد تفرقه میان مسلمانان آنها را از هم دور کند تا مبادا به قدرت اتحاد و همبستگی دست یابند. قدرتی که به طور قطع نابودی دشمن صهیونیستی را به همراه دارد.

از همدلی قرآنی تا تفرقه دشمنی

رهبر معظم انقلاب در این سخنان می فرمایند که اگر شما مسلمانان با یک دیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت، عزت و حکمت الهی خداوند شامل حال شما می شود و این در حالی است که سیاست دشمنان تفرقه بیانداز و حکومت کن است. اما امروز ملت ها بیدار شده اند و می توانند بر این ترفند دشمنان اسلام فائق بیایند.

دشمن امروز دشمن همه جامعه مسلمانان است از فلسطین تا سوریه و یمن و ایران و هر جایی به شیوه ای مخصوص کار می کند و اگر از یک کشور خیالش راحت شود به سراغ کشور بعدی خواهد رفت.

غفلت مسلمانان جایز نیست

رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند که باید کمربند دفاع و استقلال را در همه کشورهای اسلامی از افغانستان تا یمن محکم ببندیم و مسلمانان دیگر نباید غفلت کنند. احکام دفاعی اسلام هم تکلیف را مشخص کرده است.

رهبری به دفاع مشروع ملت فلسطین در برابر تجاوزات اسرائیلی اشاره کردند و آن را حق مسلم این مردم خواندند و فرمودند: کار درخشان نیروهای مسلح ما در وعده صادق ۲ یک کار قانونی و مشروع بود و دفاع لبنانی ها و حزب الله لبنان هم از مردم غزه قانونی و مشروع است.

ایشان همچنین فرمودند ما در انجام وظیفه نه تعلل می کنیم و نه شتابزده میشویم و با قدرت و صلابت کار را انجام خواهیم داد.

در نبود فرماندهان شهید پریشان نشوید

رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم فلسطین و لبنان که امروز زیر آتش تجاوزات اسرائیل قرار دارند فرمودند در فقدان شخصیت های برجسته مقاومت ناامید و پریشان نشوید و در مسیر مبارزه تردید نکنید چرا که سرانجام جنایت های رژیم صهیونسیتی حذف این گرگ خون آشام از صحنه وجودی خواهد بود.
رهبری فرمودند مقاومت پیروز خواهد شد چنانچه از ابتدای انقلاب تاکنون ده ها شخصیت برجسته ما ترور شده اند که هر کدام ستونهای انقلاب بودند اما مسیر انقلاب متوقف نشد.

مقاومت رژیم صهیونسیتی را ۷۰ سال به عقب برگرداند

یکی از مهمترین مواردی که رهبر معظم انقلاب در سخنان نماز جمعه سیزدهم مهر ماه بدان اشاره کردند همان دفاع به عنوان حق شرعی و قانونی هر ملت بود چنانچه ایشان به مبنای شرعی و بین‌الملل دفاع امت اسلامی از خود پرداختند تا حجت را برای کشورهای حامی رژیم صهیونیستی تمام کنند.

ایشان مبانی شرعی را شامل حال همه مردم مسلمان دانستند که از شرع اسلام تبعیت دارند و این مبنا برایشان حجت است؛ مبانی بین‌الملل که طبق بند ۵۱ منشور سازمان ملل است نیز حقوق مشروع را برای کشورها و ملت‌ها در دفاع از خود به رسمیت شناخته است.