صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۳۶۴
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) سیاست آنها - مستکبران و متجاوزان عالم- «تفرقه بینداز و حکومت کن» است؛ مبنای کار آنها تفرقه‌افکنی است. این سیاست تفرقه‌افکنی را در کشورهای اسلامی با انواع ترفندها تا امروز اجرا کرده‌اند، هنوز هم دست‌بردار نیستند و موجب میشوند که دلهای ملّتهای اسلامی نسبت به هم مکدّر بشود؛ امّا امروز ملّتها بیدار شده‌اند. امروز روزی است که امّت اسلامی میتواند بر این ترفند دشمنان اسلام و مسلمین فائق بیاید. (13/7/1403)

دانلود PDF

دانلود WORD

حرف روز

 قوی‌تر از بمب اتمی

بیش از یک سال از نبرد نابرابر رژیم صهیونیستی و مردم مظلوم فلسطین می‌گذرد و همچنان مسئولیت اصلی این جنایات متوجه تأمین‌کنندگان و حامیان اصلی رژیم، یعنی ایالات متحده و غرب است که با در اختیار قرار دادن انواع سلاح و مهمات و تجهیزات نظامی، دست نتانیاهو دیوانه را برای هرگونه تجاوزگری و انواع جنایت باز گذاشته‌اند. هر چند پیشرفت‌های خیره‌کننده جبهه مقاومت در عرصه دفاع و جهاد و به‌کارگیری سلاح و مهمات به روز قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست و به وضوح شاهد رشد و توسعه انواع این سلاح‌ها هستیم؛ اما به هر حال داشتن بمب اتم برای رژیم غاصب صهیونی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و همواره خطر استفاده رژیم منحوس از این سلاح احساس می‌شود. در این میان برخی معتقدند به منظور افزایش قدرت بازدارندگی و در راستای مقابله به مثل با دشمن صهیونی، جمهوری اسلامی ایران نیز ‌باید به سمت ساخت بمب اتمی رفته و داشتن بمب اتمی نیاز امروز جمهوری اسلامی است. در همین راستا، «استفن والت» نظریه‌پرداز آمریکایی شهیر علم روابط بین‌الملل نیز در مقاله‌ای که در روز 2 اکتبر در مجله «فارین پالیسی» منتشر کرده بود در اشاره‌ای به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران در قسمت مهمی از این گزارش عنوان کرده بود: «متأسفانه، این رویدادها و اقدامات این احتمال را بیشتر می‌کند که سران ایران تصمیم بگیرند که یک زرادخانه هسته‌ای بسازند... اسرائیل به آنها انگیزه‌های بیشتری می‌دهد تا بازدارندگی نهایی را بخواهند. اگر این اتفاق بیفتد، (اقدامات) اخیر اسرائیل بسیار کوته‌بینانه به نظر می‌رسد.»

در همین باره گفتنی است بر اساس اصول اسلامی ساخت و به‌کارگیری سلاح اتمی و کشتار جمعی جایز نیست، اما در صورتی که برای حفظ جان و مال و ناموس مسلمانان و مردم ایران نیاز باشد تا چنین سلاحی ساخته شود مطمئناً جمهوری اسلامی ایران در روند توسعه صنعت هسته‌ای خود بازنگری‌هایی صورت داده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد. اما نکته مهم‌تر این است که اساساً حضور و اعتماد عمومی مردمی بسیار قوی‌تر از هر گونه بمب اتمی است و به حمد الله حضور میلیونی مردم ایران اسلامی در نماز جمعه نصر سیزدهم مهرماه نیز بر همگان عیان کرد که سوخت موشک‌های سپاه و توان رزم مجاهدین الی الله همین شور و شوق و اعتماد و همراهی مردمی است که به دفعات نشان داده‌اند پای کار نظام هستند. همچنین بهتر است بدانیم که در صورت نیاز هر یک از گروه‌های مقاومت مردمی منطقه بسیار بسیار قوی‌تر از چندین بمب اتمی بوده و توان نابودی رژیم صهیونیستی و سایر دشمنان متجاوز را دارند. (رامین نصیری)

 

گزارش روز 

 او را سیل می‌برد!

در اولین تابستان پساانقلاب، حضرت امام(ره) در قم میزبان هیئتی خارجی شامل سه وزیر بود؛ وزرای اقتصاد، اطلاعات و امورخارجه سوریه که در میان آنها «عبدالحلیم خدام» از همه شناخته شده‌تر بود و سکان وزارت خارجه و البته معاون نخست‌وزیری سوریه را در دوره «حافظ اسد» برعهده داشت. امام(ره) در ابتدای سخنان‌شان خواستار رساندن سلام خود به رئیس جمهور سوریه شدند و سپس از وضعیت کشورها و ملت‌های اسلامی‌گفتند و وضعیت تفرقه و تشتت آن روز را مورد نقد جدی قرار دادند و آن جمله پیش‌بینی‌گونه، مشهور و تاریخی خود درباره راهِ از بین بردن رژیم صهیوینستی را هم بیان کردند: «برای من یک مطلب به شکل معماست و آن این است که همه دوَل اسلامیّه و ملت‌های اسلام می‌دانند که این درد چیست، می‌دانند که دستهای اجانب در بین است که اینها را متفرق از هم بکند، می‌بینند که با این تفرقه‌ها ضعف و نابودی نصیب آنها می‌شود، می‌بینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده ـ که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد.»

اولین موضوع رهبر معظم انقلاب در اولین خطبه جمعه نصر نیز همین مهم بود: «سیاست قرآن برای مسلمان‌ها این است که ملّت‌های مسلمان، گروه‌های مسلمان، با یکدیگر همبستگی داشته باشند و کأنّه وعده می‌دهد که اگر شما ملّت‌های مسلمان این همبستگی را با هم داشته باشید، این، موجب آن است که عزّت خداوند پشت سر شماست؛ یعنی بر همه موانع غلبه پیدا می‌کنید، بر همه دشمنان پیروز می‌شوید؛ حکمت الهی پشتیبان شماست؛ یعنی همه قوانین آفرینش در جهت پیشرفت شما به کار خواهد افتاد.»

امروز یک سال از طوفان‌الاقصی گذشته است. قطعاً اتفاقی که در صبح ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در مرز غزه با فلسطین اشغالی رخ داد و چشم جهان را خیره کرد، اگر اتحاد و همبستگی کشورهای مسلمان دردفاع از جبهه مقاومت را داشته باشد، می‌تواند سرعت پیروزی نهایی جبهه مقاومت را مضاعف و محقق کند. در عین حال، وظیفه نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص و کاملاً شفاف در خطبه اول جمعه نصر از زبان رهبر معظم انقلاب تصریح شده است:

1ـ جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد، با قدرت و صلابت و قاطعیّت انجام خواهد داد.  2ـ  در انجام این وظیفه، نه تعلّل می‌کند، نه شتاب‌زده می‌شود. 3ـ به نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی، در وقت خود، در هنگام خود انجام می‌گیرد؛ کمااینکه انجام گرفت. 4ـ در آینده هم اگر لازم شد، باز انجام خواهد گرفت. نکته پایانی اینکه بدون شک و تردید «اِنَّ وَعدَ اللَهِ حَق»‌؛ وعده الهی حق است. وَ لا یَستَخِفَّنَّکَ الَّذینَ لا یوقِنون؛‌ اینهایی که به وعده الهی یقین ندارند، با منفی‌بافی‌های خودشان، شما را سست نکنند.» (حسین عباسیان)

 

خبر ویژه

  نتانیاهو و فرصت چند هفته‌ای!

«نیویورک تایمز» نوشت: «مقامات آمریکایی معتقدند می‌توانند نتانیاهو را متقاعد کنند که بدون زدن جرقه شروع یک جنگ گسترده منظور خود را برساند؛ اما آنها اذعان دارند نخست وزیر اسرائیل پنج هفته آینده تا موعد انتخابات آمریکا را لحظه ای مناسب برای به عقب برگرداندن چندین ساله برنامه هسته‌ای ایران می‌داند. طبیعتاً رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ اعتراضی به یک حمله گسترده به زیرساخت‌های نظامی ایران نخواهد کرد و دموکرات‌ها نیز نمی‌توانند پس از حمله موشکی روز سه‌شنبه خود را در مظان اتهام تلاش برای محدود کردن اسرائیل قرار دهند. ژنرال وسلی کلارک، یکی از فرماندهان عالی رتبه سابق ناتو در این باره گفت: «اسرائیل تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این حمله نامتناسب باشد.» اما مقامات کاخ سفید نظر دیگری دارند و می گویند نتانیاهو نمی‌تواند از عهده اقدامی جز یک اقدام متناسب بر بیاید.»

  اخبار

آماده‌ایم به دشمنان درست عبرت بدهیم!

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «پیام ما به کشورهای منطقه و دوست، پیام صلح و دوستی است، اما پیام به دشمنان این است که اگر بخواهند در منطقه با آتش بازی کنند، قاطعانه در مقابل‌شان خواهیم ایستاد.» «سردار علیرضا تنگسیری» همچنین با تأکید بر اینکه ما تمام سناریوهایی را که دشمن ممکن است در یک منطقه جغرافیایی مانند خلیج فارس یا حتی خارج از آن انجام دهد، می‎سنجیم و بر اساس آن آموزش و طراحی را انجام می‌دهیم، افزود: «ما خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حفظه الله و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره بر ضرورت آمادگی و هوشیاری کامل برای مواجهه با شرایط عادی یا استثنایی در منطقه تأکید می‌کنند، یکی از این موارد بازی نتانیاهو با آتش و روشن کردن شعله آن است و ما حتی برای آن نیز آموزش‌های متفاوتی را طراحی کرده‌ایم.» وی افزود: «این ما هستیم که امنیت و ثبات را در تنگه هرمز برقرار کردیم و هرگز اجازه ندادیم قلدرهای آمریکایی این منطقه را تهدید کنند. اگر کشوری اسلامی هدف حمله کشوری غیراسلامی قرار گیرد یا کشورهای همسایه مصمم به ایستادگی در برابر قلدرمآبی و اوباشگری آمریکا و دیگران باشند، ما به آنها کمک خواهیم کرد.»

 

بدون ذره‌ای عقب‌نشینی می‌ایستیم

«حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی» با بیان اینکه فکر اینکه «اگر کاری با اسرائیل نداشته باشید، کاری با شما ندارد» غلط است، خاطرنشان کرد: «اسرائیل جز با زبان زور و قدرت در برابر هیچ مسئله‌ای کوتاه نخواهد آمد؛ چون مجموعه‌ای بسیار محدود و متشتت است که دارای اقوام متعدد است که آمادگی فروپاشی را دارد و نظم داخلی آن نیز بر هم ریخته است. منتها این به این معنا نیست که فردا بر هم می‌ریزد، بلکه بستگی دارد ما چقدر پیش برویم.» تولیت حرم بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی افزود: «جنگ تحت هر شرایطی بد است و باید از آن اجتناب کرد، اما ترس از جنگ بدتر است. نمونه آن شاه سلطان حسین است. همه دنیا باید بدانند که وقتی آن نقطه برسد، ما بدون ذره‌ای عقب‌نشینی می‌ایستیم.» وی با اشاره به عملیات وعده صادق 2 اظهار کرد: «اینکه شما بتوانید در شرایط فعلی روی پای خود بایستید و ضربه‌ای که آنها با تمام سامانه‌های گنبد آهنین و پیکان نتوانند مقابل آن بایستند، بسیار کار بزرگی است.» وی در ادامه تأکید کرد: «بازدارندگی ما باید یک سطح بالاتر برود.»

 

نماز فخر و شکوه یک ملت

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حضور باشکوه مردم در نماز جمعه تهران به امامت رهبر فرزانه انقلاب، آن را فخر یک ملت دانست. «آیت‌الله جوادی آملی» در جلسه درس خود، با اشاره به برگزاری باشکوه نماز جمعه تهران، آن را فخر ملت دانسته و اظهار داشتند: «جریان دیروز جریان فخر یک ملت است.» ایشان بیان داشتند: «در حدیث آمده است که «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیطانٌ أَخْرَسٌ»؛ فرمود کسی که در زمانی که باید حق را بگوید و نگوید، یک شیطان دهان بسته است، کسی که قدرت دارد تبلیغ بکند و ساکت است، در زمان خوشحالی، مردم را خوشحال نمی‌کند و در هنگام اندوه، مردم را دلداری نمی‌دهد، این شیطان اخرس است، جریان دیروز فخر یک ملتی است، این ملتی که در برابر آن خطر همه با زن و بچه به میدان آمدند، آیا این فخر نیست؟!» این مرجع تقلید با اشاره به وعده صادق، اظهار داشتند: «اما ایران مقتدر و ایران الهی او را خفه کرده است و اینکه پس از این وعده صادق اول و دوم، مردم ما، زن و مرد با بچه‌های خود همه گفتند با تمام تهدیدها در نماز جمعه شرکت می‌کنیم و حتی بعضی مردم از شهرهای دیگر هم سعی کردند خود را به نماز جمعه باشکوه برسانند، آیا حق این مردم قدرشناسی از آنها نیست؟» ایشان در پایان تأکید کردند: «باید از این مردم قدرشناسی کرد، باید از این مردم تشکر کرد، باید برای آنها دعا کرد، باید به آنها خدمت کرد.»

اخبار کوتاه

«عبدالله گنجی» در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «تکنیک‌های راستی‌آزمایی شایعات نشان می‌دهد اخبار مربوط به ترور سردار قاآنی بخشی از یک عملیات روانی بزرگ بعد از خطبه نصر است و با قاطعیت قابل تکذیب است.» وی افزود: «مراقب جنگ روانی دشمن باشیم. از پاتک در جنگ روانی هم غفلت نکنیم.»

«سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه تأکید کرد: «پاسخ ما به هرگونه تجاوز اسرائیل، قوی‌تر و شدیدتر خواهد بود، آنها می‌توانند اراده ما را بیازمایند.» وی در خصوص رایزنی‌های خود با مقامات سوریه گفت: «گفت‌وگوهای سازنده‌ای در دمشق با رئیس جمهور اسد انجام دادیم و به توافقات و هماهنگی بسیار خوبی برای ادامه مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی دست یافتیم.»

نخست وزیر اسبق عراق و رئیس ائتلاف النصر گفت: «رژیم صهیونیستی ممکن است به عراق حمله کند.» «حیدرالعبادی» افزود: «نتانیاهو، جنگ و ویرانی را در غزه و لبنان تقسیم کرده و اهداف شومی را از به راه انداختن جنگ جنایتکارانه خود دنبال می کند، در نتیجه عراق هیچ گزینه‌ای جز باقی ماندن و همبستگی با مردم فلسطین و در کنار لبنان ماندن در یک موضع یکچارچه ندارد.»

«حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی» با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ و تمجید از غیورمردان سپاه افزود: «ما شعار نمی‌دهیم و عین واقعیت را که برای همه دنیا آشکار است، بیان می‌کنیم. آنچه در عملیات وعده صادق ۲ دیدیم، «گوشه‌ای از توان موشکی ایران» در مقابل «تمام توان دفاعی دشمن» بود.» وی با اشاره به اینکه تنش‌زدایی با ظلم با ذات جمهوری اسلامی در تعارض است، گفت: «این اصول ماست که باعث حیات ما می‌شود و باعث می‌شود که با افتخار در مقابل نسل‌کشی صهیونیست‌ها بایستیم؛ حتی اگر همه دنیا سکوت کنند.»

«ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به شکست این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود جهت جنگ در جبهه لبنان اذعان کرد. نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در این اظهارات اذعان کرد: «حزب‌الله همچنان باقی است و صدها موشک شلیک کرده است.» اولمرت ادامه داد: «نیمی از «اسرائیل» در پناهگاه‌ها نشسته‌اند. افراد مقیم در شمال نیز به محل اقامت خود بازنگشته‌اند و هرگز هم باز نخواهند گشت.»

«بلومبرگ» به نقل از «ادوارد مورس» تحلیلگر حوزه انرژی نوشت: «بستن تنگه هرمز توسط ایران می‌تواند قیمت نفت را به بالای ۱۰۰ دلار برساند.» «نیویورک تایمز» هم در این باره اعلام کرد: «شرکت پژوهشی ClearView Energy Partners تخمین می‌زند که حمله به زیرساخت‌های نفتی ایران می‌تواند قیمت نفت را ۱۳ دلار در هر بشکه افزایش دهد.  بسته شدن تنگه هرمز ممکن است قیمت‌ها را تا ۲۸ دلار در هر بشکه بالا ببرد.»