صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۳۷۷
نماز جمعه سیزدهم مهر ۱۴۰۳، یک رخداد تاریخی، بی‌نظیر و آینده‌ساز است. کمتر کسی تصور و پیش‌بینی می‌کرد در چنین وضعیتی، آن هم پس از عملیات عزت‌آفرین «وعده صادق ۲» از یک‌سو و تهدید‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر واکنش سنگین از دیگر سو، رهبر حکیم انقلاب اسلامی خودشان تصمیم به ایراد خطبه‌های نماز جمعه تهران بگیرند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ دکتر یدالله جوانی

بدون تردید، نماز جمعه سیزدهم مهر ۱۴۰۳، یک رخداد تاریخی، بی‌نظیر و آینده‌ساز است. کمتر کسی تصور و پیش‌بینی می‌کرد در چنین وضعیتی، آن هم پس از عملیات عزت‌آفرین «وعده صادق ۲» از یک‌سو و تهدید‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر واکنش سنگین از دیگر سو، رهبر حکیم انقلاب اسلامی خودشان تصمیم به ایراد خطبه‌های نماز جمعه تهران بگیرند. حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در خطبه عربی، دلیل این تصمیم را چنین بیان داشتند: «لازم دانستم تکریم از برادرم و عزیزم و مایه فخرم، چهره محبوب دنیای اسلام، و زبان گویای ملت‌های منطقه، گوهر درخشان لبنان، جناب سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله علیه)، در نماز جمعه تهران باشد.»

آری، سیدحسن نصرالله برای رهبر حکیم انقلاب اسلامی به قدری عزیز بود و شهادتش معظم‌له را آنچنان عزادار کرد که برپایی یک نماز جمعه تاریخی در تهران را برای تکریمش با وجود همه مخاطرات لازم دانستند. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ابتدای خطبه عربی، مخاطب سخنان خود را این‌گونه معرفی کردند: «مخاطب این خطبه همه دنیای اسلام است، ولی ملت عزیز لبنان و فلسطین مخاطب ویژه است. ما همه در شهادت سید عزیز، مصیبت‌زده و عزاداریم. البته عزاداری ما به معنای افسردگی و پریشانی نیست؛ از جنس عزاداری برای سیدالشهداء حسین‌بن‌علی (ع) است؛ زنده‌کننده و درس‌دهنده و انگیزه‌بخش و امید‌آفرین است.» با تأمل در محور‌های اصلی خطبه‌های نماز جمعه تاریخی تهران در آستانه سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی، می‌توان گفت، معظم‌له ضمن تبیین و تشریح چندین موضوع مهم جاری مرتبط با منطقه و جهان اسلام، به یک سؤال مهم و اساسی که ذهن صد‌ها میلیون مسلمان و غیرمسلمان آزاده را به خود مشغول کرده، پاسخی واضح دادند. سؤال آن است که فرجام این جنگ بین رژیم صهیونیستی که از حمایت همه‌جانبه جبهه استکبار برخوردار است، با جبهه مقاومت اسلامی چه خواهد شد؟
 حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، چندین‌بار با صراحت، از آینده روشن و فرجامی نیکو برای این نبرد سخن گفتند. مواردی از سخنان نوید‌بخش معظم‌له که مبتنی بر وعده‌های الهی، بیان شد، عبارت است از: «مقاومت رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند.» «رژیم صهیونی با تزریق حمایت‌های آمریکا سرپا مانده است.» «رژیم صهیونی، بی‎ریشه و مصنوعی و ناپایدار است و هرگز بر حماس و حزب‌الله پیروز نخواهد شد. مقاومت پیروز خواهد شد.» «سرانجام جنایت‌های رژیم صهیونی، حذف این گرگ خون‌آشام از صحنه وجود خواهد بود.»

آری، همه شواهد و قراین، گویای این واقعیت است که بر اساس سنت الهی، روندها، روند نابودی رژیم اشغالگر قدس شریف است. به هرحال دیر یا زود، امر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) مبنی بر محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار با تشکیل هسته‌های مقاومت، تحقق خواهد یافت.

برجستگی بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره سرنوشت نبرد کنونی میان دو جبهه حق و باطل، موجب شد تا خبرنگار شبکه NTV ترکیه، با اشاره به اینکه ایران اقتدارش را به نمایش گذاشت بنویسد: «در حضور بی نظیر مردم، آیت‌الله خامنه‌ای، خطبه‌های ظفر و پیروزی ایراد کرد.»