صبح صادق >>  صفحه اول >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۴۵۴
گزارشی از جمعه نصر و دست‌مریزاد به مردم بزرگ ایران
پایگاه بصیرت / احسان بهاری/ کارشناس سیاسی

میلیون‌ها ایرانی آمده بودند. این را می‌شد از تصاویری که بالگرد‌ها به قاب مستطیلی تلویزیون مخابره می‌کردند هم فهمید. نیازی به مترمکعب‌های آمارگیری نبود. همین موضوع کافی بود تا تیتر‌های حضور میلیونی در خبرگزاری‌ها جا خوش کند و زیر تیتر هم بنویسند که میلیون‌ها ایرانی برای شرکت در نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت مصلای امام خمینی (ره) شتافتند.

تهرانی‌ها به حضور سر صبح در مصلی، آن هم به عشق نماز و خطبه‌خوانی حضرت آقا عادت دارند؛ اما این بار قضیه کمی متفاوت بود. فقط تهرانی‌ها نبودند که راهی مصلی شده بودند؛ بلکه از گوشه گوشه ایران مردان و زنانی پا در رکاب کرده و به عشق حضرت دوست، خود را به مصلی رسانده بودند. قرار شد «جمعه نصر» میعادگاهی برای حضور منتظران و عاشقان ولایت باشد. مراسم بزرگداشت مجاهد فی‌سبیل‌الله و سید عزیز امت اسلامی، «شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله» و همراهان ایشان از جمله «سردار شهید نیلفروشان» از سوی رهبر معظم انقلاب در مصلی تهران در حال برگزاری است. ساعت آغاز مراسم ۱۰:۳٠ صبح اعلام شد و طبق گفته شهرداری تهران سامانه‌های تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی و مترو هم از ۸ صبح رایگان در خدمت نمازگزاران قرار گرفت. از ۳۰/۵ صبح هم در‌های مصلی به روی نمازگزاران باز شد؛ اما انگار دل‌ها از آنچه فکرش را می‌کردند، بی‌قرارتر بود؛ چراکه مانند تاریخ پرافتخار این سرزمین، مردم ولایت‌مدار به عشق لبیک به ولی خدا، بی‌قرار و جان‌نثار، پیش از طلوع آفتاب مقابل مصلی جمع شدند تا بار دیگر با رهبرشان بیعت کنند. مردم آمده بودند تا صلابت ایران را که خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب است، به تصویر بکشند. «نمازجمعه نصر» کافی بود برای‌آنکه رژیم اشغالگر بداند جمهوری اسلامی ایران بیدی نیست که با باد حرف‌ها و قلدرمآبی‌هایش بلرزد.

ایستگاه‌های مترو تهران به سمت مصلی امام خمینی (ره) مملو از جمعیت بود. مردم از همان ابتدا و در مترو دهان سربازان رسانه‌ای دشمن را با شعار «لبیک یا خامنه‌ای» بستند. سربازانی که چند روز پشت سر هم در بوق و کرنا کرده بودند که مردم ایران تمایلی به دشمنی با رژیم صهیونیستی ندارند.

آنها که زودتر خود را رسانده‌اند، تمام قسمت‌های مصلای تهران را پر کرده‌اند؛ هر زمانی که حضرت آقا برای اقامه نماز به مصلی می‌آیند، ماجرا همین است؛ گمان می‌کنی زود رسیده‌ای، اما پیش از تو کسانی هستند که آمده‌اند. آنها که دیرتر رسیده‌اند، در خیابان‌های منتهی به مصلی تهران از چهار سمت مستقر شده‌اند. مردم مؤمن و انقلابی، در تمام مسیر‌های داخلی تا مقابل درب‌های اصلی مصلی نشسته‌اند.
نمازگزاران عزادار قبل از شروع خطبه‌خوانی رهبر معظم انقلاب هم‌نوا با مداحان شعار می‌دادند «حیدر حیدر»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «رهبر اگر فرمان دهد جان را فدایش می‌کنیم».

رهبر معظم انقلاب می‌آیند و دل‌های نمازگزاران مؤمن لبریز از ایمان می‌شود. با وجود تهدید‌های دشمن، رهبر معظم انقلاب دو ساعت با پخش زنده تلویزیونی در برنامه ختم شهید سید حسن نصرالله شرکت کردند. خطبه نمازجمعه را خواندند و در خطبه‌های‌شان رژیم صهیونیستی و آمریکا را تهدید کردند. نماز ظهر و عصر را هم با آرامش و اذکار مستحب به‌جا آوردند. حتی بعد از نماز با تک‌تک مسئولان احوالپرسی کردند و در آخر هم با متانت و گام‌های استوار رفتند.

جمعه نصر آنقدر حرف برای گفتن دارد که این صفحه و خبر‌های کوتاه و اندکش تنها مشتی نمونه خروار است. یکی از آنها حضور مادری است که دو شهید به انقلاب تقدیم کرده است. او دو تا از جگرگوشه‌هایش را تقدیم اسلام کرده و رنجور است و بیمار، اما حالا در بستر بیماری با صلابت به همراه نوه‌هایش از مشهد آمده است تا لبیک‌گویان با رهبر و مقتدایش بیعتی دوباره کند. دست‌مریزاد به ملت بزرگ ایران که زبان و کلام در برابر ایمان، عظمت و اقتدارشان قاصر است.