صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۶۵۹۴۶

اذا جاء نصرالله

کمتر از ۲۴ ساعت پس از حمله سنگین جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطقی از «ضاحیه جنوبی» در بیروت و انتشار گمانه ها، شایعه‌ها و خبر‌های تأیید نشده درباره شهادت سیدمقاومت، حزب الله لبنان در بیانیه ای رسمی، شهادت دبیرکل این جنبش را تأیید کرد
پایگاه بصیرت / علی حیدری/ سردبیر

کمتر از ۲۴ ساعت پس از حمله سنگین جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطقی از «ضاحیه جنوبی» در بیروت و انتشار گمانه ها، شایعه‌ها و خبر‌های تأیید نشده درباره شهادت سیدمقاومت، حزب الله لبنان در بیانیه ای رسمی، شهادت دبیرکل این جنبش را تأیید کرد و این تیتر در صفحات مجازی و رسانه‌ها نقش بست: «سیدحسن نصرالله به شهادت رسید.»

بدون شک، هیچ چیزی جز شهادت در راه خدا، آن هم به دست شقی‎ترین و جنایت‎کارترین افراد، یعنی صهیونیست‎های غاصب و آدمکش نمی‎توانست اجر و مزد یک عمر مجاهدت سیدحسن نصرالله باشد؛ او که در ۳۲ سالگی و با شهادت «سیدعباس موسوی» دبیرکل سابق حزب‎الله لبنان، زمام امور حزب‌الله را بر عهده گرفت، پس از ۳۲ سال زعامت حزب الله به شهدای مقاومت پیوست و باید وی را معمار نوین مقاومت لبنان نامید.

سیدحسن نصرالله مراحل علم و اجتهاد و خودسازی معنوی را در حوزه های علمیه «بعلبک»، «نجف» و «قم» سپری کرده بود و در میدان جهاد و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان به تبعیت از رهنمود‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی چونان خورشیدی درخشان در محور مقاومت نورافشانی می‎کرد و برخی هسته ها و جنبش‎های مقاومت منطقه سیدمقاومت را هادی و راهنمای حرکت خود می‎دانستند.

جذابیت چهره و نفوذ کلام سیدحسن نصرالله، باعث کاریزمای شخصیتی این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت شده بود. تحلیل‎ها و تبیین های سید شهید، در مقاطع حساس تحولات منطقه زبانزد بود و کلیدواژه‌ها، هشدار‌ها و تهدیدهایش چشم تحلیلگران را خیره می‌کرد و بر اندام دشمنان لرزه می انداخت. او با سامان‌بخشی نیرو‌های جوان و جهادی حزب الله، از این جنبش نیرویی عظیم و مجهز با آمادگی‌های دفاعی و معنوی پدید آورد که با قدرت ایمان خود خار چشم دشمن خونخوار و اشغالگر صهیونیست و حامیان او شدند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) که منادی حمایت از مستضعفان و مظلومان عالم بود، کلیدواژه «مقاومت» در ادبیات سیاسی و حقوقی جای خود را باز کرد و راهبرد‌های کلان جمهوری اسلامی در مواجهه با ظالمان و مستکبران را نشان داد. تا جایی که این مهم در قانون اساسی نهادینه شد و از همان سال‎های اول تشکیل و تأسیس جمهوری اسلامی به منصه ظهور رسید و به آن جامه عمل پوشانده شد.

پس از آن بود که یکی از اصول تغییرناپذیر نظام جمهوری اسلامی که حمایت از نهضت‎های اسلامی علیه دشمنان اسلام و ملت‎های مسلمان بود، دنبال شد. یک روز با اعزام نیرو به جنوب لبنان و یک روز با رشادت‎های مرد میدان سردار دل‎ها «حاج قاسم سلیمانی» در صف اول مدافعان حرم برای مقابله با پروژه تکفیری ها و جبهه استکبار و نمونه های بسیار دیگر در لبنان، فلسطین، یمن و....

یکی از بزنگاه‎های درخشش محور مقاومت، جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی به فرماندهی «سیدحسن نصرالله» بود؛ نبردی که نیرو‌های مقاومت با حمایت سردار سلیمانی و مستشاران نیروی قدس سپاه در اوج ناباوری جهانیان از یک معرکه سخت و نابرابر، پیروزی و فتح عظیم را به ارمغان آوردند و این آغازی بود بر پایان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم اشغالگر قدس.

بزنگاه دیگر عملیات طوفان‌الاقصی بود، شکست ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی که در آستانه اولین سالگرد آن قرار داریم، در آن زمان نیز اولین گروه مقاومتی که به حمایت از مردم بی‎دفاع غزه برخاست، حزب‌الله لبنان و فرمانده بی‎نظیر آن سیدحسن نصرالله بود.

حزب‌الله با راهبرد مشغول‎سازی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال و تضعیف توان این رژیم در مواجهه با مردم غزه با محاسبه دقیق و تنظیم سطح منازعه در یک سال گذشته نقش بسزایی در تحولات فلسطین و غزه داشت؛ البته نیرو‌های مقاومت یمن و عراق هم در مراحل بعدی ضربات متعددی به رژیم صهیونیستی وارد کردند.

بدون شک، در میان سکوت خفت‎بار حاکمان تعدادی از کشور‌های مسلمان و حمایت تدارکاتی شرم آور آنها از رژیم کودک کش صهیونیسم، حمایت محور مقاومت به ویژه سیدحسن نصرالله در جایگاه رهبری حزب الله لبنان، تأثیرات فراوانی بر میدان نبرد داشت، بر همین اساس می‌توان گفت حمله وحشیانه به لبنان و ترور رهبران و فرماندهان مقاومت لبنان نتیجه عصبانیت صهیونیست‎ها پس از شکست‎های پی در‎‎پی در طول یک‎سال گذشته از جبهه مقاومت با نقش ویژه حزب الله است.

غافل از اینکه شاید حزب الله و مقاومت با این شهادت‎ها دچار خسران ‎شود؛ اما هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد؛ بلکه با عزم و اراده‎ای قوی‎تر مسیر حرکت دشمن صهیونیستی را سد می‎کند. به فرموده فرمانده معظم کل قوا «خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.» 
اذا جاء نصرالله و الفتح ...

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات