صبح صادق >>  پرونده >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۴۷۴
حضور فرماندهان ارشد سپاه در منزل سردار سرلشکر شهید عباس نیلفروشان
«سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی» فرمانده کل سپاه به همراه «حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه، «سردار مجید خادمی» رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه و جمعی از مسئولان و فرماندهان سپاه در منزل «سردار سرلشکر شهید عباس نیلفروشان» حضور یافت و با همسر و فرزندان این شهید دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار سردار سلامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالی‌قدر گفت: «شهید حاج عباس نیلفروشان یکی از فرماندهان بسیار قوی‌دل، مطمئن، آرام، نجیب، فهیم، با شخصیت، مدیر، مدبر و بسیار شجاع و آرام بود.»
سرلشکر سلامی با اشاره به آشنایی و دوستی دیرینه خود با سردار نیلفروشان افزود: «بنده تقریباً بیش از ۳۰ سال است که با او آشنایی دارم و در شش سال اخیر بسیار نزدیک با حاج عباس زندگی کردم.»
وی ادامه داد: «البته برادرانی که امروز اینجا تشریف دارند و از فرماندهان عالی مقام سپاه هستند همه به زیبایی شخصیت برادر عزیزمان حاج عباس را می‌شناسند.» فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: «او یک انسان واقعی بود و شخصیت کاملاً واضحی داشت و به خاطر دارم در آن روزی که سردار زاهدی به شهادت رسیده بود، جلسه‌ای در ستاد کل سپاه برگزار شده بود و آنجا مطرح شد که چه کسی به لبنان می‌رود، آنجا گفتیم که حاج عباس به لبنان برود. پس از این اعلام هیچ تغییری در سیمای او، مانند بهت‌زدگی در حالات او ایجاد نشد.»
وی افزود: «او آمد و گفت هر کجا که باشد حاضر هستم تا به آنجا بروم. در پایان جلسه گفت که من به لبنان می‌روم، ولی این آخرین مسئولیتی است که در سپاه می‌پذیرم و مطمئن هستم که این مسئولیت به شهادت ختم می‌شود.»
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: «او در آخرین سفر هم در حال خداحافظی این جمله را تکرار کرد که می‌روم؛ ولی دیگر فکر نمی‌کنم که بازگردم. همواره فکر می‌کردم، چون او آرزوی شهادت را دارد، مرتباً آن را تکرار می‌کند و احساس می‌کردم که عمر مأموریتی او باقی است.» وی ادامه داد: «به هر شکل ممکن آنچه خداوند برای او مقدر کرده بود، این بود که عمر نورانی و با برکت ایشان به شهادت ختم شود.» فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه شهادت در کنار سید حسن نصرالله را یک فضیلت برای سردار نیلفروشان دانست و افزود: «آنجا کنار سید حسن نصرالله بودند و شهادت در کنار او فضیلت می‌خواهد و انسان بعد‌ها متوجه می‌شود که با چه کسانی زندگی می‌کرد.» وی افزود: «بنده معتقد هستم که هر فردی با صفت ابدی خود زندگی می‌کند و با همان صفت پا به دنیا می‌گذارد. به نحوی که فردی که به شهادت می‌رسد، شهید به دنیا آمده، شهید زندگی می‌کند، در دنیا حیات دارد و سپس به دنیای باقی می‌رود.»
سرلشکر سلامی با اشاره به دیدار‌های روزانه خود با سردار حاج عباس نیلفروشان تصریح کرد: «ما هر روز یکدیگر را ملاقات می‌کردیم و گفتگو داشتیم. او بسیار ثابت قدم و با روحیه بود و هیچ آثاری از اضطراب در سختی‌ها در سیمای او مشاهده نمی‌شد.» وی ادامه داد: «شهادت این عزیزان (سیدحسن نصرالله و نیلفروشان) تغییر و تحول تاریخی را در صحنه اسلام ایجاد خواهد کرد. این خون‌ها بسیار گرانبها و با ارزش هستند که روی زمین ریخته شده و شهادت بهترین تقدیر و سرنوشتی بود که می‌توانست برای سردار نیل‌فروشان اتفاق بیفتد.»
فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه از شهادت در راه خدا به عنوان بالاترین درجه نزد خداوند یاد کرد و گفت: «مطابق آیات قرآن بالاتر از شهادت درجه‌ای وجود ندارد و شهدا از اینکه خداوند چنین موهبتی به آنها داده، شادمان هستند.» وی افزود: «روز گذشته محضر رهبر معظم انقلاب بودیم، ایشان حال آقای نیلفروشان را جویا شدند. این نکته را از این جهت بیان کردم که خانواده شهید نیلفروشان مطلع باشند که او چه شخصیت عظیمی بود و پس از شهادت، حیات واقعی، جاودان و دائمی یافته است. ان‌شاءالله این حیات نصیب همگی ما شود.»
سرلشکر سلامی در ادامه با بیان اینکه با استعانت از روح همه این شهدا راه آنها را ادامه خواهیم داد، خاطرنشان کرد: «ان‌شاءالله به اذن الهی انتقام همه این شهدا از دشمنان گرفته خواهد شد و بهترین منتقم خون آنها مطابق با آیه شریفه انا من المجرمین خداوند بزرگ است.» وی افزود: «خداوند این انتقام را به دست مسلمانان از دشمنان خواهد گرفت و از خداوند متعال برای خانواده‌های شهدا مخصوصاً شهید نیلفروشان اجر جزیل و صبر جمیل از درگاه خداوند خواستاریم. امروز چشمان ملت ایران در رثای این شهدا اشک‌بار و قلب‌ها نیز غمگین است.»