صبح صادق >>  صفحه اول >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۶۹۵

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در اجلاس بین المجالس جهانی عازم ژنو است، پیش از سفر به سوئیس برای گفت‌وگو با مقامات کشور لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی وارد فرودگاه بیروت شد. نکته قابل توجه این سفر این است که قالیباف به مثابه چند سفر اخیرش، خود خلبان پرواز بود. قالیباف پس از دیدار با مقامات لبنانی، بیروت را به مقصد ژنو ترک کرد و بخش مهمی از دیدارها و سخنرانی‌های رئیس مجلس در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) به تبیین و تشریح جنایات صهیونیست‎ها و حمایت از گروه‌های مقاومت در مقابل این جنایات اختصاص داشت تا پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان را به دنیا برساند. رئیس مجلس پس از ورود به بیروت گفته بود به‌دعوت آقای «نبیه بری» به بیروت آمده‌ام تا پیام رهبر حکیم انقلاب و رئیس‌جمهور را به مردم لبنان و مقاومت برسانم. سفر رئیس مجلس شورای اسلامی در رسانه‌های اجتماعی بازتاب جالب توجهی داشت.

سید پویان حسینی نوشت: «از نماز نصر در اوج تهدید دشمن تا سفر عراقچی وزیرخارجه به بیروت و حالا سفر قالیباف، رئیس مجلس به لبنان، در اشغال و محاصره هوابی لبنان؛ همه و همه یک پیام دارد: ایران ابر قدرت غرب آسیاست.»

محمد شیروانی با همانندی این روزها به روزهای آغازین دفاع مقدس نوشت: «رهبر معظم انقلاب در اولین نماز جمعه پس از آغاز دفاع مقدس با اشاره به ادعای رادیو عراق، جواب دشمن بعثی را اینگونه دادند:«ما به سوی میدان جنگ پرواز می‌کنیم.» رفتار این روزهای مقامات کشور و حضورشان در دل میدان نبرد نمود عینی فرمایش رهبر معظم انقلاب است.»

کاربر دیگری، پیام‌رسانی رئیس مجلس را به مثابه یک سنت خواند و نوشت: «این برای چندمین بار است که قالیباف پیام‌رسان رهبر معظم انقلاب می‌شود؛ یک بار بعد از شهادت حاج قاسم که پیام آقا را به روسیه برد و حالا که بعد از شهادت سید حسن نصرالله، پیام رهبر معظم انقلاب را به لبنان می‌برد.»

یک فعال رسانه، خط شکنی قالیباف را یک درس از درس‌های رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و در صفحه شخصی‌اش اظهار کرد: «سفر وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به لبنان، وسط این عملیات‌های وحشیانه رژیم صهیونی و همزمان با تهدیدهای حمله و ترور، یک قدرت‌نمایی بی‌نظیر است. مسئولان جمهوری اسلامی به تأسی از رهبر معظم انقلاب درست توی خط مقدم حمایت از مقاومت و دفاع از امنیت کشور هستند.»

یک فعال فضای مجازی نیز سفر شجاعانه رئیس مجلس شورای اسلامی را پیام اقتدار خواند و خاطرنشان کرد: «خاطرتان هست که رژیم صهیونی تهدید کرده بود نمی‌گذارد هیچ هواپیمای ایرانی در لبنان فرود بیاید؟ قالیباف شخصاً هواپیما را هدایت کرد و در لبنان فرود آمد تا هم پیام رهبر معظم انقلاب را به مسئولان لبنان برساند، هم قبل از اجلاس ژنو نشان دهد ایران حامی لبنان و حامل پیام مظلومیت آن به جهان است.»
کاربر دیگری هم در این باره نوشت: «وقتی در وسط جنگ که پرواز ممنوع است، رئیس مجلس خودش پشت رل هواپیما می‌نشیند؛ یعنی این ما هستیم که میدان را رقم می زنیم و در این میدان ایران پشت و پناه و محور مقاومت است…آقای قالیباف دم شما گرم… .»