صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۹۰۱
وداع باشکوه مردم قم با پیکر شهید القدس سردار سرلشکر شهید عباس نیلفروشان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

 مراسم وداع باشکوه مردم قم با پیکر شهید القدس سردار سرلشکر شهید عباس نیلفروشان مستشار ارشد نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان شامگاه سه‌شنبه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

این مراسم باشکوه قرار بود از ساعات 23 آغاز شود اما مردم شهیدپرور قم از ساعت‌ها قبل در صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) حضور پیدا کردند و چشم‌انتظار ورود پیکر مطهر این شهید مبارزه با رژیم صهیونیستی بودند.

در حالی که صحن صاحب‌الزمان با حضور باشکوه و هزاران نفر مردم و مسئولان مملو از جمعیت شده بود، پیکر مطهر شهید عباس نیلفروشان وارد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها شد و گرد مضجع شریف بانوی کرامت طواف داده شد و آخرین زیارت این شهید والامقام انجام شد.

پس از طواف پیکر شهید نیلفروشان به گرد ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، پیکر مطهر شهید را به صحن صاحب‌الزمان محل تجمع و انتظار هزاران نفر از زائران و مردم قم آوردند و مراسم وداع مردم آغاز شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید عباس نیلفروشان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی، مداحی عباس حیدرزاده و حسن شالبافان و با حضور پرشور مردم و مسئولان قم در صحن حضرت صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد و تا ساعت 24 ادامه داشت.

مردم در این مراسم شعارهای "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل"، "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست"، "لبیک یا خامنه‌ای"، "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" ضمن اعلام انزجار و محکومیت جنایات رژیم منحوس و تروریست صهیونیستی و حمایت آمریکا از این جنایات‌ها، از جبهه مقاومت و مردم مظلوم لبنان و فلسطین حمایت کردند.

پس از برگزاری مراسم وداع با حضور هزاران نفر از مردم ولایتمدار قم و زائران حرم کریمه اهل‌بیت علیهم السلام، نماز توسط حجت الاسلام اجاق‌نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران بر پیکر شهید عباس نیلفروشان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اقامه شد.

به گزارش تسنیم، پیکر مطهر سردار رشید و اندیشمند، سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، غروب روز دوشنبه 23 مهرماه وارد عراق شد و شامگاه دوشنبه در شهرهای نجف و کربلا تشییع و در حرم مطهر امام حسین علیه السلام، حضرت ابوالفضل العباس سلام الله علیه و امام علی علیه السلام تشییع و طواف داده شد.

پیکر این شهید عزیز صبح روز گذشته‌ سه‌شنبه‌ با استقبال مسئولان وارد کشور شد و مراسم تشییع با حضور گسترده مردم تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار شد. در ساعات ابتدایی شب گذشته نیز مراسم وداع با این شهید در پایتخت برگزار شد و سپس به قم منتقل شد.

مراسم وداع مردم مشهد با پیکر سردار نیلفروشان صبح امروز برگزار می‌شود و از ساعت 19 الی 21 امشب نیز مراسمی در امامزاده شاه میرحمزه اصفهان برگزار می‌شود.

درنهایت مراسم تشییع این سردار شهید والامقام از ساعت 8:30 صبح پنج‌شنبه بیست و ششم مهر ماه از میدان بزرگمهر اصفهان به‌سمت گلستان شهدا برگزار خواهد شد.

پیکر سردار نیلفروشان بنا به وصیت شهید در قطعه شهدای عملیات کربلای5 و کنار هم‌رزمان شهیدش احمد کاظمی و شهید حسین خرازی به خاک سپرده خواهد شد.

 سردار نیلفروشان در سال 1345 در شهر اصفهان متولد شد، 14ساله بوده است که با دستکاری شناسنامه‌اش دو سال سن خودش را بالا می‌برد تا بتواند به جبهه برود، در ابتدا کار خود را با فرماندهی دسته در لشکر 14 امام حسین(ع) شروع می‌کند و تا سال 62 در همین لشکر می‌ماند، بعد از سال 62 به لشکر 8 نجف اشرف می‌رود و هم‌رزم شهید کاظمی می‌شود و با پایان دفاع مقدس مسئولیت عملیات لشکر 8 نجف اشرف را به‌عهده می‌گیرد.

وی از سال 84 به نیروی زمینی می‌‌رود و معاونت عملیات این نیرو می‌شود، پس از آن در دو مقطع به‌عنوان مسئول عملیات سپاه در لبنان ایفای نقش می‌پردازد و پس از آن برای دوره‌ای فرماندهی دانشگاه فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عهده می‌گیرد، اما پس از مدتی به معاونت عملیات کل سپاه می‌رود و جانشین معاون عملیات می‌شود.

با تشکیل قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با حفظ سمت، جانشینی فرمانده‌کل سپاه در قرارگاه امام حسین‌(ع) را به‌عهده می‌گیرد و پس از انتصاب سردار سلامی به فرماندهی‌کل سپاه سردار عباس نیلفروشان از سال 1398 به سمت معاونت عملیات کل سپاه منصوب می‌شود.

پس از شهادت سردار زاهدی در 13 فروردین امسال وی به‌عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد و در همین سمت به فیض شهادت نائل آمد.