سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۷۰۰۰
وزیر اطلاعات با بیان اینکه شهادت شهید سنوار نشانه این است که دشمن زبون، فروپاشی خود را حس کرده است، گفت: شیرانی هستند که راه مبارزه با ظلم را ادامه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل خطیب روز شنبه، اظهار کرد: شهادت شهید سنوار و شهدای مقاومت، نشان دهنده این است که دشمن زبون، فروپاشی خود را حس کرده است. ولی این را بدانند شیرانی هستند که همواره بتوانند مقاومت و مبارزه با ظلم علیه بشریت را با جدیت ادامه دهند.

وزیر اطلاعات افزود: قطعا اگر شهیدان سلیمانی، نصرالله، نیلفروشان، هنیه، سنوار و شهدای بزرگ مقاومت به شهادت رسیدند، ما شاهد جانشینانی بودیم که توانستند به خوبی مقاومت را فرماندهی کنند.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

منبع: ایرنا