صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۷۴۴۲
بنابر روایت جروزالم پست، منابع ادعایی به این روزنامه گفته‌اند که پیام اسرائیل از طریق چند واسطه ثالث به ایرانیان منتقل شده است
پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد

این نکته قابل تأمل است که اقتدار پدافندی ایران که هم در صحنه عمل در آسمان تهران ثبت شد، به‌عنوان جلوه‌‎ای از سطح بالای هوشیاری و آمادگی نیروهای مسلح کشورمان می‌تواند در قالب پاسخ مشروع ایران به تجاوز اسرائیل در وعده صادق‌۳ تداوم یابد. پایبندی نیروهای مسلح کشورمان به حفظ تمامیت ارضی کشور، بامداد شنبه با شهادت ۴ نیروی پدافند هوایی ارتش، همراه بود.

در همین باره، حسین جهان‌دیده برادر شهید حمزه جهان‌دیده که در تجاوز رژیم‌صهیونیستی به منطقه نظامی ماهشهر به فیض شهادت نائل آمد در گفت‌وگویی،رژیم جنایتکار صهیونیستی وتمام دشمنان را موردخطاب قرار داد و گفت:«ما اگر جان، مال و همه چیزمان را هم از دست بدهیم اما دست از پشتیبانی رهبر وآرمان‌هایمان نخواهیم کشید.» جهان‌دیده افزود: «گرچه در بعد عاطفی از اتفاق پیش آمده در ناراحتی و سوگ به سر می‌بریم اما بسیار خوشحال و خرسندیم که همین شهید شفیع ما خواهد بود ان‌شاءا...خداوند این شهادت را از ما بپذیرد». وی با بیان این‌که برادرم اخیرا از احتمال شهادت خود خبر می‌داد، اظهار کرد: «برادرم در ماه‌های اخیر چندمرتبه به من اعلام کردکه منتظر باش که به زودی به‌عنوان برادر شهید خطاب خواهی شد». 

نکته مهم در این باره، آگاهی نیروهای مسلح کشورمان از اقدام صهیونیست‌ها بود که در نوع خود نشان می‌دهد تل‌آویو جرات حمله ناگهانی را نداشته است. قبل از شروع این اقدام نظامی، آنچنان که روزنامه اسرائیلی جروزالم پست از قول سه‌منبع آگاه گزارش داده است اسرائیلی‌ها از طریق چند واسطه به ایران این پیام را داده بودند و مشخص کرده که به چه اهدافی حمله خواهند کرد.

به گفته این منابع، پیام اسرائیل با هدف محدود کردن حملات متقابل اسرائیل و ایران و جلوگیری از تشدید بیشتر تنش بوده است. بنابر روایت جروزالم پست، منابع ادعایی به این روزنامه گفته‌اند که پیام اسرائیل از طریق چند واسطه ثالث به ایرانیان منتقل شده است. این در حالی است که ایران بنابر اذعان رسانه‌های غربی، در عملیات وعده صادق ۲، بدون اطلاع قبلی به اهداف از پیش تعیین شده خود حمله کرده بود که همین عامل، میزان خسارات صهیونیست‌ها را چند برابر کرد.