سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۷۴۸۸
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی قهرمانی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد امید کشور را در رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان تبریک گفت.

 محمدباقر قالیباف روز دوشنبه - ۷ آبان ماه - در پیامی برای قهرمانی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد امید جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های جهانی گفت: پیروزی‌های غرورآفرین فرزندان ایران اسلامی و جوانان سلحشور ما تجلی رشادت، غیرت و توانایی سرشار آنان در رویارویی با رقیبان در میادین ورزشی و زورآزمایی با آنان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام افزود: این نتایج درخشان را به قهرمانان ورزشکار، مربیان، اعضای کادر فنی، سرپرستان و مردم شریف ایران تبریک گفته، امیدوارم باعنایت خداوند متعال همواره شاهد سرافرازی جوانان عزیزمان در تمامی عرصه‌های جهانی و بین‌المللی توام با شادی یک ملت باشیم.

رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان روزهای ۴ تا ۶ آبان ماه در شهر تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط مهدی یوسفی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، مهدی حاجیلوئیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره، علی مومنی در وزن ۵۷ کیلوگرم، ابراهیم خواری در وزن ۶۱ کیلوگرم و عباس ابراهیم‌زاده در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

تیم ایران برای نخستین بار در تاریخ رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در رده‌بندی تیمی ایران با ۱۵۸ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد، جمهوری آذربایجان با ۹۸ امتیاز دوم و ژاپن نیز با ۹۸ امتیاز سوم شد.

همچنین در رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان که روزهای ۳۰ مهر تا ۲ آبان ماه در شهر تیرانا کشور آلبانی برگزار شد، تیم ایران توسط علی احمدی‌وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم، فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم، علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی ایران با ۱۴۹ امتیاز و با اقتدار بعنوان قهرمانی دست یافت. پس از تیم ایران تیم‌های گرجستان با ۱۲۱ و ارمنستان با ۹۳ امتیاز دوم و سوم شدند.

منبع: ایرنا