صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۷۴۹۱
سردار سرلشکر سلامی در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت جمعی از رزمندگان پدافند هوایی ارتش و فراجا را تسلیت گفت.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شمال خراسان رضوی، برخی مناطق کرمان و شمال هرمزگان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. امروز همچنین برای شرق کشور نیز وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی شده است.

در سایر مناطق کشور تا روز چهارشنبه جو آرامی پیش‌بینی می‌شود. روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در جنوب غرب و روز جمعه در غرب و جنوب غرب بارش روی می‌دهد.

از امروز تا پنجشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

از سه‌‌شنبه تا جمعه افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود. خلیج‌فارس نیز تا روز چهارشنبه مواج است. بیشینه دما امروز تهران 17 درجه بالای صفر خواهد بود.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: اوایل وقت دوشنبه 1403/08/07

زمان پایان: پنجشنبه 1403/08/10

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده 28 نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا 1.8 متر در مناطق ساحلی و بیش از 1.8 متر در مناطق دور از ساحل

منطقه اثر:

دوشنبه 1403/08/07: و سه‌شنبه 1403/08/08: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز.

چهارشنبه 1403/08/09: و پنج‌شنبه 1403/08/10: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در فعالیت های تفریحی، اختلال در ترددهای دریایی قایق های صیادی ،شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی های تجاری و اختلال در فعالیت های فراساحلی و فعالیت های سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحلی و فعالیت های سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.