صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۷۵۰۴
 پس از تجاوز بامداد شنبه رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، رسانه‌های عبری از همکاری ارتش آمریکا با رژیم صهیونیستی خبر دادند
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

 پس از تجاوز بامداد شنبه رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، رسانه‌های عبری از همکاری ارتش آمریکا با رژیم صهیونیستی خبر دادند. طبق گزارش رادیوی ارتش اسرائیل، رژیم صهیونیستی و آمریکا طرحی را برای نجات خلبانان در صورت شکست حمله به ایران هماهنگ کرده بودند. طبق این گزارش، آمریکایی‌ها خودشان به ایران حمله نکردند اما ناوگانی از هواپیماهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) آماده نجات خلبانان اسرائیلی در صورت گرفتار شدن آنها بود. طبق افشاگری این رسانه نزدیک به ارتش رژیم صهیونیستی، در صورت نیاز به عملیات امداد و نجات برای خلبانان صهیونیست، آمریکایی‌ها این کار را انجام می‌دادند.

پیش از این طبق بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره حمله رژیم صهیونیستی به خاک ایران آمده بود: رژیم صهیونیستی با استفاده از فضای در اختیار ارتش تروریست آمریکا در عراق در ۱۰۰ کیلومتری مرزهای ایران و از راه دور، با تعدادی موشک دوربردِ هواپایه به ایران حمله کرد. سیدعباس عراقچی پیش از این اعلام کرده بود: «در تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران، مشارکت آمریکایی‌ها کاملا برای ما روشن است و حداقل آن این است یک کریدور هوایی در اختیار نیروی هوایی این رژیم قرار داد».

عراقچی در گفت‌وگویی درباره پیگیری‌های ایران از لحاظ دیپلماتیک درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران اظهار کرد: من دیشب نامه‌ای را به دبیرکل سازمان ملل نوشتم و این تعرض و تهاجم علیه خاک ایران را ثبت کردیم و درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل را ارائه کردیم، اگر چه با وجود آمریکا و برخی دیگر از کشورها امیدی نیست نتیجه‌ای از شورای امنیت جهت کاهش تنش و جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی حاصل شود ولی ما به هر حال کار خود را انجام دادیم و امیدواریم این جلسه بزودی برگزار شود.

وزیر امور خارجه همچنین در ادامه این مصاحبه اعلام کرد: این حقیقت ثابت شده که اسرائیل بدون آمریکا هیچ توانی در منطقه ندارد و آمریکا در تمام جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در منطقه از جمله در غزه و لبنان انجام داده شریک است، چون این جنایت‌ها با سلاح‌های آمریکایی انجام شده و همراه با حمایت سیاسی آمریکا در محافل مختلف بوده است. وی در همین چارچوب تاکید کرد: از نظر ما مشارکت آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی و تنش‌آفرینی این رژیم در منطقه کاملا روشن است و آمریکا شریک مسؤولیتی است که در این زمینه وجود دارد. لوید آستین، وزیر جنگ آمریکا نیز طی سخنانی وقیحانه درباره حق دفاع جمهوری اسلامی ایران از خود و پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک ایران گفت: ایران نباید اشتباه پاسخ دادن به حملات اسرائیل را مرتکب شود تا پایان این تبادل آتش باشد. سخنان آستین پس از همکاری حداکثری رژیم آمریکا در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به خاک ایران در حالی مطرح شد که پیش از این مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به همکاری با رژیم صهیونیستی به آمریکایی‌ها و برخی کشورهای منطقه هشدارهای لازم را داده بودند و آنها را نسبت به تبعات این اقدام مطلع کرده بودند.