روزنامه قدس:یک ایرانی استاد دانشگاه در واشنگتن در مصاحبه با رادیو تازه تأسیس هلندیها که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند اذعان کرد که بزرگ نمایی در باره میزان نفوذ ایران در عراق، دامی است که ممکن است در عمل، مسؤولیت خشونتها را به گردن ایران بیندازد.به عقیده او آمریکاییها نقش ایران در عراق را بیش از حد مطرح می کنند و یک دلیل آن این است که آمریکا می خواهد بگوید که دلیل شکست سیاستش نفوذ ایران بوده و گناه را به گردن دیگران بیندازد.به عقیده او اگر ایران فریب بخورد و مسأله نفوذ فوق العاده را باور بکند، آن وقت ایران در همان چاله ای می افتد که بار از دوش آمریکا برداشته می شود و ایران خودش درگیر این قضیه می شود.این رادیو همچنین گفته است که نوری المالکی نخست وزیر عراق در ملاقات اخیرش با جرج بوش رئیس جمهور آمریکا گفته است، میزان نفوذ ایران در عراق آن گونه که آمریکاییها تبلیغ می کنند نیست.