بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۵ - ۱۸:۱۵  ، 
شناسه خبر : ۳۹۰۴۲۶
سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد که نقش دریایی ایران توسط آمریکا نه تنها نقض آتش‌بس است بلکه غیرقانونی است.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به محاصره دریایی ایران توسط آمریکا در برنامه ایکس نوشت: اقدام ایالات متحده در محاصره بنادر یا سواحل ایران نه تنها نقض آتش‌بس با میانجیگری پاکستان است، بلکه غیرقانونی و مجرمانه نیز هست.

وی افزود: این اقدام، ماده 2(4) منشور سازمان ملل متحد را نقض می‌کند؛ این اقدام، طبق ماده 3(c) قطعنامه 3314 (1974) مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یک اقدام تجاوزکارانه محسوب می‌شود که به صراحت محاصره بنادر یا سواحل یک کشور را در زمره چنین اقداماتی قرار می‌دهد.

بقائی ادامه داد: علاوه بر این، با اعمال مجازات جمعی عمدی بر مردم ایران، این اقدام به منزله جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.