لابی صهیونیست که همواره حافظ منافع تل آویو در ایالات متحده بوده، اکنون با ایجاد موازنه اختلاف میان دموکرات ها و جمهوریخواهان به تحقق اهداف خود می پردازد در حالی که دولتمردان کاخ سفید و اعضای کنگره بدون کمترین دستاوردی صرفا به امتیازدهی به این طیف مشغولند.بررسی تحولات سیاسی واقتصادی ایالات متحده بیانگر این حقیقت است که این کشور کاملا تحت سلطه و نظارت لابی صهیونیست قرار دارد. وجود «آیپک» وگروههای کاری رژیم صهیونیستی و آمریکا، مهمترین بازیگران عرصه آمریکا را تشکیل می دهند که تمام فعالیت های سیاسی و اقتصادی توسط آنها انجام می شود. نکته قابل تامل در عملکرد لابی صهیونیست درتحولات سیاسی ایالات متحده، عملکرد و نقش این گروه پس از انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا است. یهودیان که با ورود بیش از 30 نماینده به رکوردی جدید در حضور نمایندگی شان در کنگره دست یافته اند، موازنه بازی دو جانبه بدون طرف پیروز را در دستور قرار داده اند. بررسی تحرکات آنها حکایت از اقداماتی دوگانه درمیان سیاستمداران آمریکایی دارد که در دو طیف جمهوریخواه ودموکرات فعالیت می کنند. 1) دموکرات: از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی، دموکرات ها بیش از سایر گروهها حامی صهیونیست ها بوده اند. در دوران حکومت آنها، روابط طرفین از گسترش بیشتری برخوردار بوده بویژه اینکه کمکهای نظامی، اقتصادی و سیاسی آنها به صهیونیست ها در قبال تحولات فلسطین رشد چشمگیرتری نسبت به دوران جمهوریخواهان داشته است. در مقطع کنونی که دموکرات ها صرفا درکنگره فعالیت سیاسی دارند و خود را برای انتخابات 2008 آماده می سازند، صهیونیست ها از شرایط موجود برای جذب کمکهای اقتصادی آنها، تصویب بودجه نظامی برای کمک به تل آیو و در نهایت تحریک آنها برای پی گیری مذاکرات خاورمیانه به نفع صهیونیست ها بهره برداری می کنند. پس از انتخابات کنگره بخش اصلی سیاست های دموکرات ها به حمایت از تل آویو و فعال ساختن آیپک معطوف گردیده است که ناشی از وعده های لابی صهیونیست برای حمایت از دموکرات ها در انتخابات 2008 است.2) جمهوریخواهان: موازنه دوم لابی صهیونیست در میان جمهوریخواهان می باشد. این تحرکات در حالی صورت می گیرد که اولا کاخ سفید در اختیار آنهاست و طی 6 سال اخیر از صهیونیست های غاصب در سرزمینهای اشغالی بشدت حمایت کرده اند، ثانیا نیاز جمهوریخواهان برای برخورداری از حمایت لابی صهیونیست برای مقابله با سیاستهای دموکرات ها درکنگره بیش از پیش افزایش یافته است. صهیونیست ها از این دو موازنه برای اجرای اهداف خود در اراضی اشغالی فلسطین و عرصه بین المللی بهره برداری می کنند درحالی دموکرات ها در این مقوله توانایی چندانی ندارند. نومحافظه کاران که روزی از صهیونیست ها برای حفظ منافع خود در خاورمیانه بهره برداری می کردند امروز بخش اصلی این موازنه را برخورداری از نفوذ آنها در کنگره جهت مقابله با طرح ها و لوایح دموکرات ها (بویژه در قبال عراق) استوار ساخته اند. تقارن بررسی لوایح مخالفت با جنگ عراق و اعزام نیرو به این کشور درکنگره آمریکا که با شکست دموکراتها همراه بود با یورش صهیونیست ها به بیت المقدس، کرانه باختری و اظهارات مقامات ارشد کاخ سفید در نشست مشترک با سران تل آویومبنی بر حمایت قاطع از خواسته های این رژیم را می توان نوعی هماهنگی درعملکرد صهیونسیت ها با جمهوریخواهان دانست. لابی گری صهیونیست ها در کنگره به نفع جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا در قبال سکوت در برابر جنایات وتوسعه طلبی های رژیم صهیونیست، طرحی است که اکنون آنها در برابر نومحافظه کاران اجرا می کنند.بررسی تحرکات اخیر لابی صهیونیست نشان می دهد که لابی صهیونیزم شیوه ای موزیانه را درمیان دو حزب جمهوریخواه ودموکرات آمریکا اجرا می کنند زیرا لابی صهیونیزم با تدابیر خود آنها را به بازیچه خود مبدل ساخته است. صهیونیست ها نقش خود را چنان ایفا می کنند که همواره دموکرات ها و جمهوریخواهان (تا انتخابات 2008) به تقابل خود ادامه دهند تا منافع دو جانبه صهیونیست ها تامین گردد. آنها تا بیش از انتخابات 2008 گرایش غالب خود را مشخص نمی سازند بلکه صرفا به تحریک و بحران آفرینی در هیات حاکمه و کنگره ایالات متحده می پردازند تا از یک سو حمایت مالی واقتصادی دموکرات ها را جذب نمایند و از سوی دیگر در عرصه بین الملل جمهوریخواهان را به نفع رژیم صهیونیستی هماهنگ سازند.براساس آنچه ذکر شد می توان گفت که لابی صهیونیست که همواره از اقتدار و برتری در تحولات سیاسی و اقتصادی ایالات متحده برخوردار بوده ، اکنون با تلاش برای تشدید اختلافات میان جمهوریخواهان و دموکرات ها برای اجرای طرح های خود فعالیت می کند. آنها کوشش می کنند تا با فعالیت های دو پهلو و فراگیر دموکرات ها و جمهوریخواهان را وادار به پذیرش خواسته های خود نمایند که نتیجه آن را در تصویب بودجه چند میلیارد دلاری برای کمک به رژیم صهیونیستی، تحرکات خاورمیانه ای واشنگتن بویژه مخالفت دولت واشنگتن با «دولت وحدت ملی حماس» و مواضع غیرمسئولانه و زیاده خواهانه کاخ سفید در قبال ایران می توان مشاهده کرد. به عبارتی دیگر دموکرات و جمهوریخواه بیش از پیش در چمبره لابی صهیونیست گرفتار آمده اند که تا انتخابات 2008 به تشدید اختلافات آنها می پردازد.