توماس سامرزیکی دیگر از 15 نظامی انگلیسی که به علت ورودغیرقانونی به آبهای سرزمینی ایران بازداشت شده است در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد: واقعیت این است که بدون اجازه گرفتن از ایرانیها وارد آبهای این کشور شده بودیم .سامرز که دو سال است عضو نیروی دریایی انگلیس است در این مصاحبه گفت : جمعه 23 مارس 2007 به اتفاق 14 نظامی دیگر در آبهای ایران بازداشت شدیم.این نظامی انگلیسی از رفتار خوب و دوستانه ای که از هنگام بازداشت با آن روبرو بوده است تشکر کرد و گفت: همه چیز کاملا خوب است و از شرایط نگهداری خود و دیگر نظامیان انگلیسی راضی هستیم.سامرز با عذرخواهی از مردم ایران ابراز امیدواری کرد, دیگر این گونه اقدامات روی ندهد.در ادامه این گزارش تلویزیونی , تصاویری از یک بالگرد انگلیسی پخش شد که هنگام توقیف دو قایق و 15 نظامی انگلیسی ( در روز جمعه سوم فروردین 23 مارس 2007 ) بر فراز منطقه در حال پرواز بود .